Aura Light får utmärkelse av Frost & Sullivan

Report this content

Det globala undersökningsföretaget Frost & Sullivan har tilldelat belysningsföretaget Aura Light 2011-års utmärkelse för European Lighting Equipment Customer Value Enhancement award.

Utmärkelsen bekräftar företagets förmåga att förbättra kundvärde genom tre identifierade områden: Produkter med snabb återbetalningstid, innovation för att överbrygga klyftan mellan gammal och ny teknik samt energieffektivitet och hållbarhet - kriterier som uppfylls av företagets produkter.

- Vi är mycket stolta över att Frost & Sullivan har gett oss denna utmärkelse, säger Martin Malmros, vd och koncernchef, Aura Light International AB. Med den här utmärkelsen bekräftar experterna i branschen att vårt fokus på att utveckla och erbjuda kvalitetslösningar för belysning, som ger våra kunder omedelbara kostnadsbesparingar utan ytterligare investeringar, ligger rätt i tiden.

Frost & Sullivan har tilldelat Aura Light utmärkelsen med följande motivering:
"Förutom utmärkt produktkvalitet och en produktutveckling i tiden, är Auras engagemang och företagets förmåga att hjälpa kunderna att spara energi och bli mer hållbara, till stor hjälp - även i tider då budgeten är begränsad. Aura följer devisen att ingen energibesparing, med god återbetalningstid, är för liten för att uppmärksammas. Aura föredrar att utvärdera och bemöta individuella behov snarare än att sälja in en universallösning".

Under det senaste året har strategin återigen visat sig vara mycket framgångsrik bland Auras existerande och nya kunder. Strategin hjälper Aura till ytterligare en enastående prestation på den europeiska marknaden för belysning."

- Detta kommer att motivera oss och främja vårt arbete med hållbarhet ytterligare samtidigt som det ger en positiv uppmärksamhet till våra belysningslösningar, säger Martin Malmros.

Om utmärkelsen:
Utmärkelsen Customer Value Enhancement från Frost & Sullivan tilldelas det företag som har uppvisat hög kvalitet på genomförandet av strategier som aktivt skapat värde för sina kunder, med fokus på att förbättra avkastningen på den investering som kunderna gör i deras tjänster eller produkter. Denna utmärkelse erkänner företagets fokus på att öka värdet som kunderna får, utöver kundservice, vilket leder till ökad kundlojalitet och slutligen fler kunder.

Stockholm, 29 november 2011

Aura Light AB

För mer information, kontakta:
Martin Malmros, vd och koncernchef Aura Light International AB,
08-564 883 40, 0730-45 83 40, martin.malmros@auralight.com
Gunilla Danström, Marknadschef, Aura Light International AB,
08-564 883 49, 0733-10 99 29, gunilla.danstrom@auralight.com

Frost & Sullivan
Frost & Sullivan gör det möjligt för kunder att påskynda tillväxten och uppnå "bäst i klassen" positioner i tillväxt, innovation och ledarskap. Företagets Growth Partnership Service förser VD och VD:s tillväxt-team med värdefull forskning och modeller för att driva produktion, utvärdering och implementering av kraftfulla tillväxtstrategier. Frost & Sullivan har 50 års erfarenhet av samarbete med 1000 företag världen över samt nya företag och investerare från mer än 40 kontor på sex kontinenter. Läs mer på www.frost.com.

Aura Light
Aura Light är ett belysningsföretag som utvecklar, tillverkar och säljer Long Life-ljuskällor som håller tre gånger längre än standardprodukter. Aura har även Long Life-lösningar för belysning som kan minska energiförbrukningen med upp till 80 %. Det hjälper kunderna att spara pengar och bli hållbara. Grunden till Aura Light lades redan 1930 under namnet Lumalampan och Long Life-lysrör har producerats sedan 1980. Huvudkontoret ligger i Stockholm, medan utveckling, produktion och kundtjänst finns i Karlskrona. Dessutom har koncernen dotterbolag och återförsäljare och säljer ljuskällor över hela världen. Kunderna hittas främst inom industri, handel och offentlig sektor. Aura har cirka 200 anställda och en omsättning på cirka 50 miljoner Euro. Läs mer på www.auralight.se.

Taggar:

Citat

Vi är mycket stolta över att Frost & Sullivan har gett oss denna utmärkelse. Med den här utmärkelsen bekräftar experterna i branschen att vårt fokus på att utveckla och erbjuda kvalitetslösningar för belysning, som ger våra kunder omedelbara kostnadsbesparingar utan ytterligare investeringar, ligger rätt i tiden.
Martin Malmros
Detta kommer att motivera oss och främja vårt arbete med hållbarhet ytterligare samtidigt som det ger en positiv uppmärksamhet till våra belysningslösningar.
Martin Malmros