Aura Light har gått vidare i European Business Awards

Report this content

Aura Light representerar Sverige i European Business Awards 2014/2015, i kategorin ”Environmental & Corporate Sustainability”. Det är andra året i rad som företaget får det här priset. Baserat på kriterierna innovation, etik och finansiell framgång tävlar de nu mot andra nationella mästare för att vinna titeln på europeisk nivå.

Aura Light har valts ut för att ingå i European Business Awards och tävlar nu mot andra företag om att vinna på nästa nivå. Alla nationella mästare har producerat en video som ska bedömas av en jury. Dessutom kommer allmänheten att kunna rösta på sin favorit till att bli publikens val på nationell nivå. En av dessa vinnare har chans att bli publikens val på europeisk nivå. Omröstningen pågår fram till den 24 februari.

– European Business Awards är kända för att visa upp Europas mest dynamiska företag så det är en stor ära att få denna utmärkelse. För oss är hållbarhet väldigt viktigt, vilket självklart gör det extra betydelsefullt att få utmärkelsen i hållbarhetskategorin, säger Martin Malmros, vd Aura Light International AB.

European Business Awards, som nu är inne på sitt åttonde år, har involverat över 24 000 företag från 33 europeiska länder. Varje år spenderar en forskargrupp sex till åtta månader med att analysera företag runtom i Europa för att hitta de som bäst uppfyller deras kriterier.

www.businessawardseurope.com

Stockholm 6 februari 2015

Aura Light AB

För mer information, kontakta:
Martin Malmros, VD, Aura Light International AB,

08 564 883 40, 0730 45 83 40, martin.malmros@auralight.com
Alina Giraldo, Presskontakt, Aura Light International AB,
08 564 883 89,0702 86 40 02 alina.giraldo@auralight.com
Erik Frejinger, försäljningschef Aura Light AB,
08-564 881 46, 0708-93 48 88, erik.frejinger@auralight.se

Om Aura Light
Aura Light är ett belysningsföretag som erbjuder hållbara belysningslösningar till professionella kunder så att de kan minska sina kostnader, sin energiförbrukning och miljöpåverkan. Aura Light är kända för lång livslängd, hög kvalitet och energibesparing, där Aura Lights belysningslösningar kan minska energiförbrukningen med upp till 80 procent. Grunden till Aura Light lades redan 1930 under namnet Lumalampan. Huvudkontoret ligger i Stockholm och belysningslösningarna säljs över hela världen genom koncernens dotterbolag och återförsäljare. Kunderna hittas främst inom industri, handel och offentlig sektor. Aura Light har cirka 250 anställda och en omsättning på cirka 500 miljoner kronor. Läs mer på www.auralight.se.

Taggar:

Citat

– European Business Awards är kända för att visa upp Europas mest dynamiska företag så det är en stor ära att få denna utmärkelse. För oss är hållbarhet väldigt viktigt, vilket självklart gör det extra betydelsefullt att få utmärkelsen i hållbarhetskategorin.
Martin Malmros, vd Aura Light International AB