Aura Light lanserar LED-armaturer med fokus på design och estetik

Aura Light lanserar en rad moderna och väldesignade armaturer för kontor och offentliga miljöer. Företaget utökar sitt erbjudande för att tillgodose kunder med höga estetiska krav, såsom ljusdesigners och arkitekter.

I och med förvärvet av armaturföretaget Zobra utökar Aura Light sitt sortiment. Det nya sortimentet ska tilltala beställare med höga estetiska krav, såsom designers och arkitekter. En av armaturerna som ingår i designsortimentet är pendelarmaturen Exzite som kan skräddarsys med olika material, färger och tillbehör. Ytterligare en armatur i sortimentet är Propel som består av tre rörliga delar som kan ställas in i olika positioner, vilket gör den anpassningsbar och ger den olika utseenden.

– Vi kan se att många av våra kunder efterfrågar väldesignade armaturer. Jag är övertygad om att dessa armaturer kommer att hjälpa arkitekter och designers att arbeta med armaturer som ett designelement, säger Erik Frejinger, försäljningsdirektör Aura Light AB.

Företaget erbjuder nu ett komplett utbud av belysningslösningar innehållandes LED, sensorer och armaturer för olika användningsområden. Andra segment som företaget fokuserar på är industri, detaljhandel och gatubelysning.

– Det här designsortimentet är ett sätt att modernisera dagens kontor. Dessa armaturer är perfekta för både nybyggnation och renoveringar och kan lätt anpassas efter kundens behov. Dessutom är allt tillverkat i Sverige, säger Erik Frejinger.

Stockholm, 19 november 2015

Erik Frejinger, försäljningsdirektör Aura Light AB,

Alina Roos, presskontakt, Aura Light International AB,

08-564 883 89, 0702-86 40 02 alina.roos@auralight.com

Aura Light är ett belysningsföretag som erbjuder hållbara belysningslösningar till professionella kunder så att de kan minska sina kostnader, sin energiförbrukning och sin miljöpåverkan. Aura Lights produkter och lösningar är kända för sin långa livslängd, höga kvalitet och betydande energibesparingar. Idag erbjuder Aura Light kompletta belysningslösningar med ljuskällor, armaturer och sensorer. Grunden till Aura Light lades redan 1930 under namnet Lumalampan, och Long Life-lysrör har producerats sedan 1980. Försäljning sker över hela världen genom koncernens dotterbolag och återförsäljare. Kunderna återfinns främst inom industri, handel och offentlig sektor. Aura Light har cirka 300 anställda och en omsättning på cirka 700 miljoner kronor. Huvudkontoret ligger i Stockholm. Läs mer på www.auralight.se.

– Vi kan se att många av våra kunder efterfrågar väldesignade armaturer. Jag är övertygad om att dessa armaturer kommer att hjälpa arkitekter och designers att arbeta med armaturer som ett designelement
Erik Frejinger, försäljningsdirektör Aura Light AB
– Det här designsortimentet är ett sätt att modernisera dagens kontor. Dessa armaturer är perfekta för både nybyggnation och renoveringar och kan lätt anpassas efter kundens behov. Dessutom är allt tillverkat i Sverige
Erik Frejinger, försäljningsdirektör Aura Light AB