Aura Light lanserar unik LED-ljuskälla för kontor och allmänna utrymmen

Det svenska belysningsföretaget Aura Light utökar sitt LED-sortiment och lanserar en nyutvecklad och unik LED-ljuskälla för kontor, butiker, offentliga miljöer, hotell, restauranger och museer. Det här är en ny typ av utbytbar LED-ljuskälla med högt ljusflöde, hög energieffektivitet och garanterad livslängd.

Aura CompoLED Long Life är en utbytbar LED-ljuskälla som har en garanterad livslängd på 60 000 timmar. Den har tillverkats med strikta kontroller för att säkerställa högsta möjliga kvalitet. Det är inte en retrofit utan en ny typ av ljuskälla för nya LED-armaturer och lösningar.

- Det här är en LED-lösning som du kan lita på, med vår erkänt goda kvalitet och långa livslängd. Vi erbjuder en utbytbar LED-ljuskälla som ger hög energieffektivitet och gör våra kunder mer hållbara, säger Martin Malmros, vd Aura Light International AB.

Aura CompoLED Long Life använder QuickChange™ snabbmonteringssystem. QuickChange™ märkningen innebär att armaturen är modulär och att LED-ljuskällan lätt kan bytas ut. Den nominella livslängden är L70B10 (d.v.s. då 90% av ljuskällorna fortfarande har minst 70% av det ursprungliga ljusflödet) för Aura CompoLED Long Life är 60 000 timmar (Ta 25°C).

Aura CompoLED Long Life baseras på COB (Chip on Board) teknik vilket ger ljuskällan en högre effektivitet. Kretskortet i Aura CompoLED Long Life är skyddat av en glaslins som skyddar dioderna mot kemisk förorening och fukt, två av de vanligaste felorsakerna  för LED.

Stockholm 9 September 2013

Erik Frejinger, försäljningschef Aura Light AB,

Alina Giraldo, presskontakt, Aura Light International AB,
08-564 883 89, 0702-86 40 02 alina.giraldo@auralight.com

Aura Light är ett belysningsföretag som erbjuder hållbara belysningslösningar till professionella kunder så att de kan minska sina kostnader, sin energiförbrukning och miljöpåverkan. Aura Light är kända för lång livslängd, hög kvalitet och energibesparing, där Aura Lights belysningslösningar kan minska energiförbrukningen med upp till 80 procent. Grunden till Aura Light lades redan 1930 under namnet Lumalampan. Huvudkontoret ligger i Stockholm och belysningslösningarna säljs över hela världen genom  koncernens dotterbolag och återförsäljare. Kunderna hittas främst inom industri, handel och offentlig sektor. Aura Light har cirka 250 anställda och en omsättning på cirka 500 miljoner kronor. Läs mer på www.auralight.se.

Martin Malmros, vd Aura Light International AB