Aura Light levererar belysningslösning till sjukhuset i Aix-en-Provence

Report this content

Belysningsföretaget Aura Light har fått en order från Centre Hospitalier Pays d'Aix i Aix-en-Provence på energibesparande Long Life-lösningar för belysningen. Dessa lösningar kommer att minska sjukhusets energiförbrukning med 55 % och ge en årlig kostnadsbesparing på 37000 Euro.

- Med Aura Lights belysningslösning kommer vi att kunna ge våra patienter och vårdpersonal bättre komfort samtidigt som vi sänker våra underhållskostnader och minskar miljöpåverkan, säger Dominique Del Negro, chef för den eltekniska avdelningen på sjukhuset.

Sjukhuset har ett belysningssystem bestående av 15 000 lysrör. Minskningen i energiförbrukningen blir 55 %, eller 657 kWh/år och CO2-utsläppen kommer att minska med 81 ton/år.

- Vi är glada att Aura Light kan samarbeta med sjukhuset för att modernisera deras lokaler, uppnå besparingarna och förbättra deras hållbarhet, säger Martin Malmros, vd för Aura Light International AB.

Aura Light är ett belysningsföretag som utvecklar, tillverkar och säljer Long Life-lösningar för belysning som hjälper kunderna att minska sina CO2-utsläpp och energiförbrukning med upp till 80 procent.

Stockholm, 18 oktober 2011

Aura Light International AB

För mer information, kontakta:
Martin Malmros, vd och koncernchef Aura Light International AB, 08-564 883 40, 0730-45 83 40, martin.malmros@auralight.com
Ida Lidwall, Pressansvarig Aura Light International AB, 08-564 883 43, 0702-85 97 80, ida.lidwall@auralight.com

Aura Light är ett belysningsföretag som utvecklar, tillverkar och säljer Long Life-ljuskällor som håller tre gånger längre än standardprodukter. Aura har även Long Life-lösningar för belysning som kan minska energiförbrukningen med upp till 80 %. Det hjälper kunderna att spara pengar och bli hållbara. Grunden till Aura Light lades redan 1930 under namnet Lumalampan och Long Life-lysrör har producerats sedan 1980. Huvudkontoret ligger i Stockholm, medan utveckling, produktion och kundtjänst finns i Karlskrona. Dessutom har koncernen dotterbolag och återförsäljare och säljer ljuskällor över hela världen. Kunderna hittas främst inom industri, handel och offentlig sektor. Aura har cirka 200 anställda och en omsättning på cirka 50 miljoner Euro. Läs mer på ww.auralight.se

Taggar: