Aura Light lyser upp på börsen i Abu Dhabi

Belysningsföretaget Aura Light har fått en order från börsen i Abu Dhabi, UAE Exchange. De 2500 Long Life-lysrören som har installerats ger en energibesparing på 12 procent jämfört med motsvarande standardprodukter.

Det nybyggda och moderna börshuset i Abu Dhabi har nio meter i takhöjd. Att installera och byta ut lampor är ett tidskrävande, dyrt och riskfyllt arbete. Därför valde man att installera Aura Lights Long Life-lysrör som räcker tre gånger längre jämfört med motsvarande standardprodukter och ger börshuset stora underhållsbesparingar. Lysrören från Aura Light använder dessutom 12 procent mindre energi än motsvarande standardlysrör.

- Aura Lights miljövänliga belysningslösning ger kunden möjlighet att spara energi samtidigt som underhållskostnader och koldioxidutsläpp minskar, säger George S Kamel vid Thermo MEP Services.

De installerade Long Life-lysrören minskar även miljöpåverkan med två tredjedelar i form av råmaterial, produktion, transport, förpackningar samt produkter som behöver lämnas till återvinning.

- Vi är väldigt glada över att kunna erbjuda en av Aura Lights energisparlösning för belysning till börshuset i Abu Dhabi. Det här är i helt rätt linje med deras gröna fokus och hjälper dem att bli mer hållbara, säger Martin Malmros, vd för Aura Light International AB.

Stockholm 27 februari 2012

Gunilla Danström, marknadsdirektör, Aura Light International AB,
08-564 883 49, 0733-10 99 29,
gunilla.danstrom@auralight.com
Ida Lidwall, pressansvarig Aura Light International AB,
08-564 883 43, 0702-85 97 80, ida.lidwall@auralight.com

Aura Light är ett belysningsföretag som utvecklar, tillverkar och säljer Long Life-ljuskällor som håller upp till fyra gånger längre än standardprodukter. Aura har även Long Life-lösningar för belysning som kan minska energiförbrukningen med upp till 80 %. Det hjälper kunderna att spara pengar och bli hållbara. Grunden till Aura Light lades redan 1930 under namnet Lumalampan och Long Life-lysrör har producerats sedan 1980. Huvudkontoret ligger i Stockholm, medan utveckling, produktion och kundtjänst finns i Karlskrona. Dessutom har koncernen dotterbolag och återförsäljare och säljer ljuskällor över hela världen. Kunderna hittas främst inom industri, handel och offentlig sektor. Aura har cirka 230 anställda och en omsättning på cirka 500 miljoner kronor. Läs mer på www.auralight.se.

Vi är väldigt glada över att kunna erbjuda en av Aura Lights energisparlösning för belysning till börshuset i Abu Dhabi. Det här är i helt rätt linje med deras gröna fokus och hjälper dem att bli mer hållbara.
Martin Malmros