Aura Light startar återförsäljning i Indien

Belysningsföretaget Aura Light har skrivit ett distributionsavtal med Starlite gällande försäljning av Aura Lights energieffektiva och miljövänliga Long Life-produkter på den indiska marknaden.

Starlite kommer att ha egen personal som kommer att sälja Auras produkter på den indiska marknaden. Aura har redan tidigare arbetat med Starlite när det gäller tillverkning av företagets energieffektiva Long Life-kompaktlysrör.

- Att vi nu har Starlite som partner på den indiska marknaden är ett betydelsefullt i våra tillväxtplaner, säger Martin Malmros, VD för Aura Light International AB. Nu kan vi erbjuda vår hållbara belysning i högre utsträckning även i denna region som får en allt större betydelse för oss.

Auras Long Life-produkter har en livslängd som är upp till fyra gånger längre jämfört med motsvarande standardprodukt. Det innebär att tre av fyra lampor aldrig behöver bytas ut, vilket minskar miljöpåverkan i form av att råvaror, produktion, transporter, emballage och avfall med 75 procent.

Stockholm, 21 december 2011

Martin Malmros, VD Aura Light International AB, 08-564 883 40, 0730-45 83 40, martin.malmros@auralight.com
Ida Lidwall, pressansvarig Aura Light International AB, 08-564 883 43, 0702-85 97 80, ida.lidwall@auralight.com

Aura Light är ett belysningsföretag som utvecklar, tillverkar och säljer Long Life-ljuskällor som håller upp till fyra gånger längre än standardprodukter. Aura har även Long Life-lösningar för belysning som kan minska energiförbrukningen med upp till 80 %. Det hjälper kunderna att spara pengar och bli hållbara. Grunden till Aura Light lades redan 1930 under namnet Lumalampan och Long Life-lysrör har producerats sedan 1980. Huvudkontoret ligger i Stockholm, medan utveckling, produktion och kundtjänst finns i Karlskrona. Dessutom har koncernen dotterbolag och återförsäljare och säljer ljuskällor över hela världen. Kunderna hittas främst inom industri, handel och offentlig sektor. Aura har cirka 200 anställda och en omsättning på cirka 50 miljoner Euro. Läs mer på www.auralight.se.

Martin Malmros, VD Aura Light International AB