Aura Light tilldelas hederspris av Svenska Handelskammaren i Frankrike

Report this content

Aura Light får utmärkelsen för företagets hållbara och miljövänliga belysningslösningar som har varit framgångsrika på den franska marknaden.

Priset hedrar svenska företag som har presterat väl i Frankrike under det senaste året. Aura Light tog emot utmärkelsen under en ceremoni den 30 november som anordnades av Svenska Handelskammaren i Frankrike i samarbete med den Svenska Ambassaden. - Genom att tilldela Aura Light i Frankrike Hederspriset för små företag belönar vi den höga kvalitén i deras energisparlösningar, som tydligt skiljer sig från konkurrenterna, säger Gita Patersson, VD för Svenska Handelskammaren i Frankrike. - Aura Light bidrar också till en hållbar utveckling och att uppnå energibesparingar. Vi vill slutligen uppmuntra de modiga steg de tagit att genomföra dessa energisparlösningar i en svår miljö, men med en smart marknadsstrategi. Kriterier för att få delta i tävlingen var att bland andra att visa tydliga tekniska innovationer och know-how, att visa etablerade miljöåtgärder och även att arbeta för och utveckla fransk-svenska synergier. - Vi är mycket stolta över att få denna utmärkelse, säger Martin Malmros, vd och koncernchef för Aura Light International AB. - Utmärkelsen är en tydlig bekräftelse för Aura Lights fokus på miljövänliga energisparlösningar. Det är också ett erkännande för vår satsning av svenska innovationer på den franska marknaden. Stockholm, 1 december 2009 Aura Light International AB

Taggar: