Aura Light utökar sitt sortiment av LED

Belysningsföretaget Aura Light utökar sitt sortiment av LED för att kunna tillgodose kundernas individuella behov av hållbara belysningslösningar.

Aura Light lanserar under hösten ett hållbart och energieffektivt LED retrofit-sortiment som ersätter halogen- och glödlampor samt utökar sitt sortiment av LED-armaturer. Som teknikoberoende leverantör kan Aura Light erbjuda kunderna ett helhetskoncept med skräddarsydda belysningslösningar.

–  Aura Light borgar för kvalitet. Genom våra garantier och vår belysningsexpertis kan kunderna vara säkra på att få LED-produkter som håller vad de lovar, säger Martin Malmros, vd Aura Light AB.

Precis som det övriga sortimentet håller LED-produkterna hög kvalitet och är miljövänliga. Armaturerna är anpassade för olika miljöer, bland annat kontor, fabriker, lager, idrottsanläggningar och offentliga rum, vilket underlättar valet av rätt belysningslösning.

Stockholm 15 oktober 2012

Erik Frejinger, försäljningschef Aura Light AB,
Martin Malmros, vd och koncernchef Aura Light International AB,

08-564 883 40, 0730-45 83 40, martin.malmros@auralight.com
Alina Giraldo, pressansvarig Aura Light International AB,
08-564 883 89, 0702-86 40 02, alina.giraldo@auralight.com

Aura Light är ett belysningsföretag som erbjuder hållbara belysningslösningar till professionella kunder så att de kan minska sina kostnader, sin energiförbrukning och miljöpåverkan. Aura Light är kända för lång livslängd, hög kvalitet och energibesparing, där Aura Lights belysningslösningar kan minska energiförbrukningen med upp till 80 procent. Grunden till Aura Light lades redan 1930 under namnet Lumalampan och Long Life-lysrör har producerats sedan 1980. Huvudkontoret ligger i Stockholm och belysningslösningarna säljs över hela världen genom  koncernens dotterbolag och återförsäljare. Kunderna hittas främst inom industri, handel och offentlig sektor. Aura Light har cirka 240 anställda och en omsättning på cirka 500 miljoner kronor. Läs mer på www.auralight.se.

Aura Light borgar för kvalitet. Genom våra garantier och vår belysningsexpertis kan kunderna vara säkra på att få LED-produkter som håller vad de lovar.
Martin Malmros, vd Aura Light AB