Aura Light vinner hållbarhetspris för tredje året i rad

Report this content

Aura Light har återigen blivit svensk mästare i European Business Awards 2015/2016, i kategorin ”Environmental & Corporate Sustainability”. Det är tredje året i rad som företaget får den här utmärkelsen. Nu tävlar Aura Light mot andra nationella mästare för att vinna titeln på europeisk nivå.

European Business Awards, som nu är inne på sitt nionde år, har involverat över 32 000 företag från 33 europeiska länder. Det här är en prestigefylld tävling som involverar företagsledare, akademiker, media och politiker från hela Europa.

– ­­­­­­European Business Awards är kända för att visa upp Europas mest dynamiska företag så det är en stor ära att få denna utmärkelse. Vi är mycket stolta över att representera Sverige som nationell mästare och bli erkända som ett av de ledande företagen inom hållbarhetskategorin, säger Martin Malmros, vd Aura Light International AB.

– Grattis till Aura Light International AB och alla företag som har valts ut för att representera sitt land som nationella mästare. De spelar en viktig roll i att skapa ett starkare näringsliv, säger Adrian Tripp, vd, European Business Awards.

Alla nationella mästare ska producera en video som ska bedömas av en jury för att presentera sitt företag. Dessutom kommer allmänheten att kunna rösta på sin favorit som blir publikens val på nationell nivå. En av dessa vinnare har i sin tur chans att bli publikens val på europeisk nivå. Omröstningen börjar den 11 januari.

www.businessawardseurope.com

Stockholm 5 oktober 2015

För mer information, kontakta:
Martin Malmros, VD, Aura Light International AB,

08-564 883 40, 0730-45 83 40, martin.malmros@auralight.com
Erik Frejinger, försäljningschef Aura Light AB,
08-564 881 46, 0708-93 48 88, erik.frejinger@auralight.se
Alina Roos, Presskontakt, Aura Light International AB,

08-564 883 89, 0702-86 40 02 alina.roos@auralight.com

Om Aura Light
Aura Light är ett belysningsföretag som erbjuder hållbara belysningslösningar till professionella kunder så att de kan minska sina kostnader, sin energiförbrukning och sin miljöpåverkan. Aura Lights produkter och lösningar är kända för sin långa livslängd, höga kvalitet och betydande energibesparingar. Idag erbjuder Aura Light kompletta belysningslösningar med ljuskällor, armaturer och sensorer. Grunden till Aura Light lades redan 1930 under namnet Lumalampan, och Long Life-lysrör har producerats sedan 1980. Försäljning sker över hela världen genom koncernens dotterbolag och återförsäljare. Kunderna återfinns främst inom industri, handel och offentlig sektor. Aura Light har cirka 300 anställda och en omsättning på cirka 700 miljoner kronor. Huvudkontoret ligger i Stockholm. Läs mer på www.auralight.se.

Taggar:

Citat

– European Business Awards är kända för att visa upp Europas mest dynamiska företag så det är en stor ära att få denna utmärkelse. Vi är mycket stolta över att representera Sverige som nationell mästare och bli erkända som ett av de ledande företagen inom hållbarhetskategorin
Martin Malmros, vd Aura Light International AB
– Grattis till Aura Light International AB och alla företag som har valts ut för att representera sitt land som nationella mästare. De spelar en viktig roll i att skapa ett starkare näringsliv
Adrian Tripp, vd, European Business Awards