Aurora Investment fullföljer sitt partiella bud på Anoto Group

Report this content

Det partiella offentliga kontanterbjudandet från Aurora Investment Ltd. (”Aurora”) till aktieägarna i Anoto Group AB (publ) (”Anoto”), om att överlåta upp till 20,0 procent av samtliga aktier i Anoto till Aurora till ett pris om 5,40 kronor per aktie (”Erbjudandet”), har accepterats i sådan utsträckning att sammanlagt 17 669 177 aktier, motsvarande cirka 13,74 procent av aktierna och rösterna, i Anoto har inlämnats till Aurora. De av Aurora uppställda villkoren för Erbjudandets fullföljande har uppfyllts och Aurora kommer att fullfölja Erbjudandet. Aurora har förvärvat 1 575 482 aktier, motsvarande cirka 1,23 procent av aktierna och rösterna, i Anoto utanför Erbjudandet. Aurora kommer efter genomförande av Erbjudandet att äga, eller på annat sätt kontrollera, totalt 19 244 659 aktier i Anoto, vilket motsvarar cirka 14,97 procent av aktierna och rösterna i Anoto. Aurora kan komma att förvärva ytterligare aktier i Anoto på marknaden. Redovisning av vederlag till de aktieägare som accepterat Erbjudandet beräknas påbörjas den 20 april 2010.