Över 50 000 boardingkort användes för rabatterade besök på museum och restauranger 2010

Report this content

- Austrian knyter partnerskap med Wiener Secession Museum, Madame Tussauds och Museum of Applied Arts

- Idag finns redan över 50 Austrian partners världen över

- Rabatt på kultur, kulinariska upplevelser, shopping och underhållning

Austrian Airlines boardingkort är världens mest värdefulla boardingkort. Under 2010 använde över 50 000 resenärer boardingkortet, efter sina resor, till att få rabatterade priser på museer, restauranger och shopping. Boardingkorten erbjuder passagerarna attraktiva erbjudanden med över 50 nationella och internationella partners inom bland annat konst och kultur, shopping, underhållning och kulinariska matupplevelser. Boardingkortets förmåner är giltiga upp till tio dagar efter flygresan med Austrian Airlines.

I Wien kan resenärer dra nytta av rabatterat inträde till Albertina Museum, Belvedere Palace, Kunsthalle, Mumok och en rad andra kulturella nöjen. Nya Austrian Airlines Boarding Pass partners är bland annat Wiener Secession Museum, Natural History Museum, Madame Tussauds samt Museum of Applied Arts. Utomlands ger boardingkortet resenärer rabatterade inträden till exempelvis New Gallery i New York City och Guggenheimmuseet i Venedig.

Austrians boardingkort erbjuder även kulinariska rabatter. Våra resenärer bjuds på en ”Wiener Melange” kaffe på Meinl am Graben café i Wien och på andra caféer i Belgrad, Istanbul, Kiev, Beijing och Moskva samt på Café Landtmann i Tokyo.

Varje enskilt boardingkort gäller för en person och är giltigt upp till tio dagar efter resan. Rabatterna finns också tillgängliga för de som skriver ut sina boardingkort, som en del av Web Check-in service, samt för de som använder mobila boardingkort. Mer information om de olika erbjudandena, hur det fungerar och samtliga partners finns i senaste numret av Skylines Inflight magasinet och via hemsidan www.austrian.com/boardingpass.

Austrian Airlines

Austrian Airlines är Österrikes största flygbolag och erbjuder ett globalt linjenät som omfattar 130 destinationer. Linjenätet är särskilt tätt i central- och Östeuropa, med 44 destinationer, är Austrian Airlines marknadsledande i regionen. Tack vare sitt gynnsamma geografiska läge i hjärtat av Europa, har bolagets viktigaste flygplats i Wien blivit en perfekt öst-väst hubb.

Austrian Airlines är en del av Lufthansa Group, den största flygbolagskoncernen i Europa och medlem i Star Alliance, den första globala alliansen av internationella flygbolag.

Kontaktinformation:

Corporate Communications AUSTRIAN AIRLINES GROUP: Martin HEHEMANN / Patricia STRAMPFER / Michael BRAUN / Ursula BERGER; Tel: +43 (0) 51766 11231, martin.hehemann@austrian.com, patricia.strampfer@austrian.com, michael.braun@austrian.com, ursula.berger@austrian.com;

Owner, publisher, distributor: Austrian Airlines AG, Corporate Communications, public.relations@austrian.com. Die Angaben zur Offenlegung gemäß §§ 24 und 25 Mediengesetz sind unter www.austrian.com auffindbar.