Citroën Korsikan MM-rallissa 14.-17.10.2004

Tiedotusvälineille 14.10.2004 Citroën Korsikan MM-rallissa 14.-17.10.2004 Ratkaisun hetki Citroënilla on mahdollisuus varmistaa kaksi maailmanmestaruutta ensi viikonloppuna Korsikalla ajettavassa MM-rallissa. Sébastien Loeb voittaa henkilökohtaisen tittelin saavuttamalla viisi pistettä ja Citroën valmistajien mestaruuden seitsemällä pisteellä. Tuplamestaruuden häämöttäminen saattaa tehdä asvaltilla ajettavasta Korsikan MM-osakilpailusta myös erittäin vaikean, sillä keskittyminen ei saa herpaantua hetkeksikään syheröisillä teillä. Nuori ja nälkäinen Sébastien Loeb haluaa luonnollisesti ratkaista mestaruuden voittamalla kotikisansa. "Rakastan Korsikaa ja tätä rallia. Mielestäni voittaminen täällä olisi elegantti tapa sinetöidä mestaruus", Loeb toteaa, mutta ymmärtää panosten suuruuden. "Carlos (Sainz) on sanonut minulle ihan oikein, että mestaruus on tärkeämpi kuin yhden rallin voittaminen." Citroën Sportin johtaja Guy Fréquelin odottaa kilpailua mielenkiinnolla. Hän tietää, että Citroën pystyy Korsikassa mihin tahansa. Hän on kuitenkin painottanut kuljettajilleen, että mestaruus painaa vaakakupissa eniten. "Päätehtävänäni on auttaa Sébastienia välttämään paineita. Nyt ei ole oikea hetki leikkiä samuraita, vaan Korsikassa pitää ajaa tarkkaavaisesti ja pysyä tiellä. Jos mestaruus ratkeaa ensi viikonloppuna, molemmat kuljettajat saavat ajaa Kataloniassa ja Australiassa niin kuin itse haluavat", Fréquelin kertoo. Citroënin menestyksen avaimia ovat tälläkin kaudella olleet Xsara WRC:n ylivoimainen luotettavuus ja lähes virheettömästi kilpailusta toiseen ajaneet kuljettajat. Xsara onkin sijoittunut kolmen parhaan joukkoon yhtä lukuun ottamatta kaikissa kolmessatoista osakilpailussa. "Luotettavuus on oikeastaan Citroën Sportin pakkomielle, joka ohjaa kaikkea toimintaamme auton suunnittelusta lähtien. Jos meillä on jokin ongelma, teemme kaikkemme, ettei se pääse toistumaan. Kun jollakin muulla tallilla on ongelmia, selvitämme olemmeko tehneet kaiken mahdollisen, ettei samaa pääse tapahtumaan meidän autoillemme", Fréquelin perustelee Citroënin ylivoimaa. Liitteenä kuva Korsikan rallista 2004 vapaasti käyttöönne! Lisätietoja: Risto Immonen, viestintäpäällikkö, Auto-Bon Oy, 010 569 7225 Copyright free photos available for the press from: www.citroen-presse.info Citroën Sportin internetsivut: http://com.en.sport.citroen.com/ ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/10/14/20041014BIT00300/wkr0001.pdf http://www.waymaker.net/bitonline/2004/10/14/20041014BIT00300/bild.html Bilder