Autofill erhåller testorder från Repsol

AUTOFILL ERHÅLLER TESTORDER FRÅN REPSOL Autofill har accepterat en order på en testanläggning från Repsol - Spaniens ledande oljebolag. Repsol är rankad som världens åttonde största oljebolag. - Testanläggningen som skall instaleras i Madrid under sommaren är värdefull av flera skäl säger VD Clas Ivarsson. Spanien är den snabbast växande marknaden för nya bensinstationer i Europa och det enda landet med en nettoökning av stationer. Repsol med över 3500 stationer och en 50 procentig marknadsandel har utvecklat ett samarbete med den ledande spanska stormarknadskedjan El Corte Ingles, ett samarbete som Autofill är mycket intresserad av. Stormarknadskedjor världen över är ett bra exempel på branschglidning där Autofills teknologi kan stimulera tillväxten av nya distributionskanaler för drivmedel vilket i sin tur medför en ökande totalmarknad för Autofill, säger Clas Ivarsson. -Installationen sker tillsammans med Tokheim, en av världens största tillverkare av bensionsutustning, som även integrerar testanläggningen för Shell International enligt pressmeddeladet den 26 Januari. För ytterligare information, kontakta VD Clas Ivarsson, tfn 08-731 62 20, mobil 0709-42 89 42 ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/02/01/20000201BIT00400/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/02/01/20000201BIT00400/bit0002.pdf