Autofill förstärker organisationen i USA

AUTOFILL FÖRSTÄRKER ORGANISATIONEN I USA Autofill stärker sin position och organisation i USA, och har beslutat att bygga ut sin produktutvecklingskapacitet där. Autofill i Sverige renodlas till en ren europeisk marknads- och supportorganisation. --Arbetet med att ta fram nästa modell kommer att drivas från vårt kontor i Jacksonville i USA, och vi förstärker därför våra produktutvecklingsresurser där säger VD Clas Ivarsson. USA är vår naturliga hemvist, där vi sedan tidigare avsett att ha vår tillverkning. Vi har vår kommande finansiering där, och det är naturligt att vi arbetar nära marknaden med utvecklingen av produkten. --Vi lägger därför ner vår produktutveckling i Sverige. Det betyder tyvärr nedskärningar av personalen. Vi kommer dock kunna erbjuda arbetstillfällen i USA till svensk personal, säger Clas Ivarsson. --Organisationen i Sverige renodlas nu och blir en ren marknads- och supportorganisation vars uppgift är att penetrera den europeiska marknaden. Vi förhandlar just nu med två stora oljebolag, säger han. ............... För ytterligare information, kontakta VD Clas Ivarsson, tfn 08-731 62 20, mobil 070-942 89 42 ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1999/12/22/19991222BIT00160/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/1999/12/22/19991222BIT00160/bit0002.pdf