Första steget i Autofills USA finansiering klar

FÖRSTA STEGET I AUTOFILLS USA FINANSIERING KLAR Bridgelånet om $1,5 miljoner är klart och en viss överteckning har skett. Det amerikanska finansieringsprogrammet består huvudsakligen av: ett bridgelån, en planerad private placement samt därefter, vid lämplig tidpunkt, en från bolagets sida planerad IPO (Initial Public Offering) på den Nordamerikanska marknaden. Bridgelånet om $1,5 miljoner (12.9 MSEK) är klart och en viss överteckning har skett. Styrelsen har bemyndigat ledningen att besluta om ökning av beloppet. Lånet är ställt utan säkerhet, löper med 10% ränta och upp till 270 dagars löptid samt 10000 till 30000 5 åriga warrants per $100.000 med lösenpris $2.5 (21.5 SEK), beroende på löptid, med en maximal utspädning om 2.3% räknat på bolagets totalt utestående aktier per 31/12 1999. Bolaget går nu vidare med en sedan tidigare planerad private placement, på "best effort basis", i den Nordamerikanska marknaden omfattande $10 miljoner (86 MSEK) genom en riktad nyemission om 4 miljoner aktier till en kurs om $2.5 (21.5 SEK) per aktie motsvarande en utspädning om 10%. Placeringsgruppen har nyligen kompletterats med ytterliggare en amerikansk investmentbank. Något beslut om utökning av emissionsbeloppet föreligger förnärvarande inte. För ytterligare information, kontakta VD Clas Ivarsson, tfn 08-731 62 20, mobil 0709- 42 89 42 ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/02/28/20000228BIT00020/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/02/28/20000228BIT00020/bit0002.pdf