Redogörelse av olika finansieringsalternativ

Redogörelse av olika finansieringsalternativ På den extra bolagsstämma den 16 december 1999 i Foresta, Stockholm redogjorde Autofills VD Clas Ivarsson för bolagets arbete med en finansiering från den amerikanska finansmarknaden samt för relationerna med det amerikanska oljebolaget. Bolaget har undertecknat ett Letter of Intent med amerikanska Chadbourn securities. Detta Letter of Intent är giltigt först efter godkännande från Autofills styrelse och skall behandlas på styrelsemöte i Autofill söndagen den 19 december 1999. Det huvudsakliga innehållet i Letter of Intent är: Ett private placement i den amerikanska marknaden omfattande $10 miljoner genom en riktad nyemission om 4 miljoner aktier till en kurs om $2.5 per aktie, motsvarande en utspädning om 10%. Ett "bridge loan" om $1.5 miljoner att utbetalas under januari/februari 2000. Clas Ivarsson redogjorde vidare för att förhandlingar pågår, tillsammans med Chadbourn securities, med en tillkommande investmentbank. Dessa förhandlingar syftar till att öka emissionsbeloppet från $10 miljoner till $10-30 miljoner till en något högre kurs än $2.5 per aktie och följaktligen något lägre utspädning än 10% per $10 miljoner. Beträffande förhandlingarna med ett amerikanskt oljebolag om finansiering är de som tidigare meddelats avbrutna. Clas Ivarsson redogjorde för att relationerna fortsätter enligt leverans och utvecklingsavtalet från 1998 samt att det amerikanska oljebolaget har uttalat att de "will continue to work cooperatively with Autofill to ensure the timely development of the robotic system and it's commercial production." För ytterligare information kontakta: Verkställande Direktör Autofill Clas Ivarsson, Tel 08-442 49 00, mobil 0709-42 89 42 Lidingö 1999-12-17 ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1999/12/17/19991217BIT00320/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/1999/12/17/19991217BIT00320/bit0002.pdf