Autoliv Får Fords Guldutmärkelse

(Stockholm, April 29, 2010) – När Ford Motor Company delade ut utmärkelsen World Excellence Awards till sina underleverantörer, fick Autoliv två guld och ett silver, mer än någon annan underleverantör. Autoliv var också det enda företag i bilsäkerhetsbranschen som belönades.

Fords World Excellence Awards ges till underleverantörer “som överträffat Fords högsta krav på kostnadsänkningar, kvalitet, produktutveckling och leveranssäkerhet ... och som bidrar till att Ford levererar produkter med en enastående kvalitet”. 40 underleverantörer från 17 olika länder fick Fords World Excellence Awards, varav 13 var guld och 27 silver. De båda guldutmärkelser som Autoliv-koncernen fick, gick till koncernens krockkuddefabrik i Valencia och bältesfabrik i Taiwan. För Valencia-fabriken var det fjärde året i rad som den hedrades med en guldmedalj. Autolivs krockkuddefabrik utan för München belönades med en silvermedalj. Fords koncernchef Alan Mulally förklarade vid priscermonin i Detroit att ”Underleverantörer spelar en avgörande roll i Fords omvandling” och framförde ”Ett varmt tack till alla mottagare av Ford World Excellence Award för ert stöd och allt ert engagemang för att Ford ska kunna tjäna sina kunder i hela världen och leverera världens bästa bilar”. Autolivs Ford-ansvarige Stefan Krönung säger att ”vi är mycket hedrade av att få så många utmärkelser för våra insatser för Ford inom kvalitet, pris, produktutveckling och leveransförmåga. Att vi lyckats med det är tack vare våra anställdas hårda arbete och helhjärtade engagemang för att skapa värde för våra kunder i hela världen”. Förfrågningar: Stefan Krönung, Vice President, Ford/Mazda Global Busness Unit. Tel: +1-248-475-0422