Autoliv får utmärkelse av Ford

(Stockholm, 2011-06-14) --- Autolivs Inc. (NYSE:ALV och SSE:ALIV) – världens ledande bilsäkerhetsföretag – har fått utmärkelsen Ford World Excellence Award för sitt bidrag till Fords framgångar under 2011. Totalt var det 12 underleverantörer som belönades för  ”överlägsen kvalitet, leveranssäkerhet och kostnadseffektivitet”. En av dessa var Autolivs krockkuddefabrik i Spanien.

Fords VD Alan Mulally tackade samtliga leverantörer för deras fortsatta engagemang i arbetet på ”ONE Ford”, medan Fords inköpsdirektör, Tony Brown, gav ett erkännande till Autoliv och de andra topp-rankade leverantörerna för deras starka och målinriktade insatser.

Autolivs Ford-ansvarige Stefan Krönung, som tog emot priset, sa "att Ford är en högt uppskattat kund och utmärkelsen är resultatet av Autolivs alla kunniga och engagerade medarbetares ansträngningar.”

Hittills i år har Autoliv fått elva utmärkelser från sina kunder. Förutom utmärkelsen från Ford har Autoliv fått priser för sina insatser under 2011 från BMW, Daimler, Toyota, Subaru, Great Wall, First Automotive Works och Volkswagen i Kina.

Förfrågningar:

Mats Ödman, Informationsdirektör, Autoliv Inc             08-587 20 623

Autoliv Inc. är världens ledande bilsäkerhetsföretag. Företaget utvecklar och tillverkar bilsäkerhetssystem till alla större biltillverkare i världen. Tillsammans med sina joint ventures har Autoliv mer än 80 anläggningar med knappt 50.000 medarbetare i 29 länder. Autoliv har tekniska centra i nio länder runt om i världen med 21 krockbanor, vilket är fler än något annat bilsäkerhetsföretag. Koncernens försäljning ökade under 2011 med 15% till drygt 8,2 miljarder dollar. Bolagets aktier är noterade på New York Stock Exchange (NYSE:ALV) och dess svenska depåbevis på NASDAQ OMX Stockholm (ALIV SDB). Mer information finns på Autolivs hemsida www.autoliv.com.