Autoliv höjer utdelningen

(Stockholm, 2010-08-17) – – – Styrelsen i Autoliv Inc (NYSE: ALV och SSE: ALIV sdb), världens ledande bilsäkerhetsföretag, beslutade idag att höja kvartalsutdelningen till aktieägarna med 17% till 35 cents per aktie från utdelningen i tredje kvartalet på 30 cents (som kommer att utbetalas i september).

Utdelningen på 35 cents i det fjärde kvartalet kommer att betalas torsdagen den 9 december 2010 till dem som är aktieägare i bolaget på avstämningsdagen torsdagen den 4 november 2010. Aktien noteras utan rätt till denna utdelning fr o m tisdagen den 2 november.

För ytterligare upplysningar:

Mats Ödman, Informationsdirektör, Tel. 08-587 20 623 eller 0708 32 09 33

Autoliv, Inc. är världens ledande bilsäkerhetsföretag. Företaget utvecklar och tillverkar bilsäkerhetssystem till alla större biltillverkare i världen. Tillsammans med sina joint ventures har Autoliv cirka 80 anläggningar med cirka 41.000 medarbetare i 29 länder. Dessutom har Autoliv tekniska centra i nio länder runt om i världen med 21 krockbanor, vilket är fler än något annat bilsäkerhetsföretag. Autolivs försäljning under den senaste tolvmånadersperioden uppgår till 6,5 miljarder dollar. Bolagets aktier är noterade på New York Stock Exchange (NYSE:ALV) och dess svenska depåbevis på NASDAQ OMX Stockholm (ALIV sdb). Mer information finns på Autolivs hemsida www.autoliv.com.