• Autoliv/

Autoliv informerar om telefonkonferens för första kvartalet samt om språkkravet på finansiella rapporter

(Stockholm, Sverige, 9 april, 2019) – – – Autoliv Inc., avser att offentliggöra den finansiella rapporten för det första kvartalet 2019 fredagen den 26e april, kl 12:00 CET (11:00 BST, 06:00 EDT).

Rapporten kommer att finnas tillgänglig på www.autoliv.com. Autoliv offentliggör sedan tidigare sin årsredovisning på engelska. Efter beslut av Finansinspektionen har Autoliv nu också beviljats undantag från det svenska språkkravet för offentliggörande av finansiella rapporter. Som en konsekvens av detta avser Autoliv publicera sina finansiella rapporter på engelska, med en svensk sammanfattning.

En telefonkonferens kommer att hållas samma dag som den finansiella rapporten offentliggörs.

Tid: 14:00 -15:00 CET (13:00 BST, 08:00 EDT)
Huvudtalare: Mikael Bratt, VD och Koncernchef
Webbcast: Via länk på
www.autoliv.com.

Telefondeltagande: För att delta i Q&A, vänligen ring:
Nationellt avgiftsfritt nummer- Storbritannien: 08006941461
Nationellt avgiftsfritt nummer - USA: 18662801157
Nationellt avgiftsfritt nummer - Sverige: 0200883522
Internationellt nummer: +44 (0) 2038 214342
Bekräftelsekod: 3884521

Telefonkonferensen kommer att finnas tillgänglig i efterhand på Autolivs hemsida (www.autoliv.com) efter telefonkonferensen fram till den 6e maj, 2019.

Utskrift: En kopia av telefonkonferensen kommer att finnas tillgänglig på www.autoliv.com under Investors, Reports & presentations & transcripts.

För ytterligare information om Autoliv, se www.autoliv.com

För ytterligare information kontakta:
Media: Stina Thorman, Corporate Communications, tfn +46 (0)8 587 206 50
Investerare och analytiker Anders Trapp, Investor Relations, tfn +46 (0)8 587 206 71
Investerare och analytiker Henrik Kaar, Investor Relations, tfn +46 (0)8 587 206 14

Autoliv Inc. är världens ledande bilsäkerhetsföretag, och genom våra dotterbolag utvecklar och tillverkar vi bilsäkerhetssystem, såsom krockkuddar, säkerhetsbälten, rattar och system för skydd av fotgängare till alla större biltillverkare i världen. Våra produkter räddar över 30 000 liv varje år och förebygger tio gånger fler allvarliga olyckor.

Våra närmare 67 000 medarbetare i 27 länder brinner för visionen Saving More Lives och kvalitet är kärnan i allt vi gör. Vi har 14 tekniska centra med 19 testbanor. Omsättningen under 2018 uppgick till 8 678 miljoner USD. Aktierna är noterade på New York Stock Exchange (NYSE:ALV) och de svenska depåbevisen på Nasdaq Stockholm (ALIV SDB). För mer information besök www.autoliv.com.

Taggar: