Autoliv utnämnd till årets leverantör av Hyundai-Kia

(Stockholm, 2011-01-19) ---  Autoliv Korea har tilldelats Hyundai-Kias pris för bästa leverantör 2010. Utmärkelsen delades ut på det snabbt växande koreanska bilföretagets globala årliga leverantörsmöte som hölls i Jeju i Sydkorea.

Denna ansedda utmärkelse är ett erkännande av Autolivs lyckade förvärv och integration av Delphis bilsäkerhetsverksamhet i Korea. Integrationen av Delphis verksamhet, vilken förvärvades för ett år sedan, har avlöpt helt utan störningar och Autoliv har kunnat leverera produkter av högsta kvalitet, med högsta leveranssäkerhet och bästa service.

Utmärkelsen delades ut av Mr. JW Shin, vice ordförande för Huyndai-Kia, till Autolivs VD i Korea, Michael Hague. I sitt tal tackade Mr. JW Shin hela Autolivkoncernen och alla dess anställda för deras hårda arbete och bidrag till det viktiga integrationsarbetet. Han såg fram emot att ytterligare stärka banden mellan Hyundai-Kia och Autoliv.

Hitintills i år har Autoliv redan mottagit fyra utmärkelser från olika biltillverkare för utmärkt arbete under 2010.

Förfrågningar:
Jan Carlson, President & CEO, Autoliv Inc.                                         Tel. 08-587 20 600

Autoliv, Inc. är världens ledande bilsäkerhetsföretag. Företaget utvecklar och tillverkar bilsäkerhetssystem till alla större biltillverkare i världen. Tillsammans med sina joint ventures har Autoliv cirka 80 anläggningar med 43 000 medarbetare i 29 länder. Dessutom har Autoliv tekniska centra i nio länder runt om i världen med 21 krockbanor, vilket är fler än något annat bilsäkerhetsföretag. Autolivs försäljning beräknas i år öka med nästan 40%  till nära 7,2 miljarder dollar. Bolagets aktier är noterade på New York Stock Exchange (NYSE:ALV) och dess svenska depåbevis på NASDAQ OMX Stockholm (ALIV SDB). Mer information finns på Autolivs hemsida www.autoliv.com.