Autoliv utsedd till årets leverantör av Fiat Chrysler

(Stockholm 2013-11-18) – – – Autoliv Inc. (NYSE: ALV och SSE: ALIV sdb) – världens ledande bilsäkerhetsföretag – har tilldelats priset som årets underleverantör av Fiat Chrysler vid deras årliga underleverantörsmöte i Turin, Italien. Priset delades ut till koncernens främsta leverantör i Europa, Mellanöstern och Afrika (EMEA).

Vid prisutdelningen delade Sergio Marchionne, vd för Fiat och Chrysler, ut priset till Autoliv med motivering att Autoliv har levererat högkvalitativa och kostnadseffektiva produkter, liksom för förmågan att fungera som en topp-presterande systemleverantör för komplexa säkerhetssystem.

“Vi är mycket hedrade att bli utsedda till årets leverantör av Fiat Chrysler och vi vill tacka dem för detta erkännande”, sa Autolivs Vice President Quality och Manufacturing Svante Mogefors, som tog emot priset å Autolivs vägnar.

Autoliv levererar idag radarsystem, krockkuddar, säkerhetsbälten, bilrattar och säkerhetselektronik till Fiat Chrysler koncernen. Under 2012 svarade Fiat Chrysler för 7% av Autolivs globala försäljning.

Förfrågningar:
Svante Mogefors, Vice President Manufacturing och Quality                        Tel. 08 587 20 600
Henrik Kaar, Director Corporate Communications                                        Tel. 0709 578 114

Autoliv Inc. är världens ledande bilsäkerhetsföretag. Företaget utvecklar och tillverkar bilsäkerhetssystem till alla större biltillverkare i världen. Tillsammans med sina joint ventures har Autoliv cirka 80 anläggningar med över 55 000 medarbetare i 29 länder. Dessutom har Autoliv tekniska centra i nio länder runt om i världen med 21 krockbanor, vilket är fler än något annat bilsäkerhetsföretag. Koncernens försäljning var under 2012 c:a 8,3 miljarder dollar. Bolagets aktier är noterade på New York Stock Exchange (NYSE:ALV) och dess svenska depåbevis på NASDAQ OMX Stockholm (ALIV SDB).
Mer information finns på Autolivs hemsida www.autoliv.com.