Autolivs Ekonomidirektör blir partner i riskkapitalbolag

(Stockholm, 07-12-21) - - - Magnus Lindquist, som är Vice President and Chief Financial Officer (CFO) för Autoliv Inc. har beslutat lämna företaget och acceptera ett erbjudande att bli delägare i Triton, ett europeiskt riskkapitalbolag med verksamhet i Storbritannien, Tyskland och Sverige.

Hans avtalsenliga uppsägningstid är sex månader. Han kvarstår därför i sin nuvarande befattning för att leda arbetet med 2007 års bokslut och för att underlätta en ordnad övergång av CFO-befattningen.

Magnus Lindquist är 44 år. Han har varit Autolivkoncernens ekonomidirektör sedan den 1 juli 2001. Innan han tillträdde, var han vice verkställande direktör i Perstorp AB med ansvar för ekonomi och finans, affärsutveckling och strategi samt IT. Dessförinnan hade haft olika befattningar inom Stora, Skanska, Swedish Match och SE-Banken.

“Jag har mycket uppskattat att få samarbeta med Magnus “ säger Autolivs VD och koncernchef “ och jag är tacksam för allt stöd han givit mig och Autoliv. Jag vill därför tacka honom för hans insatser för Autoliv och önska honom fortsatta framgång i sin yrkeskarriär”.

För ytterligare information:
Jan Carlson, President and CEO, Autoliv Inc. +46-8-587 20 600