Autolivs och Veoneers investerardag i New York – telefonkonferens

(Stockholm 1 juni 2018) – Autoliv, Inc. (NYSE: ALV and SSE: ALIVsdb), världens ledande bilsäkerhetsföretag, anordnar som en uppföljning av Investerardagen i Stockholm, en investerardag den 4 juni 2018 i New York. Denna är tillgänglig som telefonkonferens.

Som tidigare meddelats anordnar Autoliv och Veoneer gemensamt en investerardag i New York, USA, den 4 juni 2018. Detta i anslutning till Autolivs avknoppning av elektroniksegmentet, Veoneer. Eventet kommer vara tillgänglig som telefonkonferens med start kl 9.00 Eastern.

Telefonkonferens:

UK (national free phone): 0800 279 7204

US /Kanada (national free phone): 800-347-6311

Sverige (national free phone): 0200 883 464

Internationellt: +44 (0)330 336 9411

Kod: 9172165

Presentationerna finns tillgängliga på Autolivs webb www.autoliv.com

För ytterligare information:

Media: Thomas Jönsson, Corporate Communications, tel +46 (0)8 5872 0627

Investors & Analytiker: Anders Trapp, Investor Relations, tel +46 (0)8 5872 0671

Investors & Analytiker: Ray Pekar, Investor Relations, tel +1 (248) 794 4537

Autoliv Inc. är världens ledande bilsäkerhetsföretag. Företaget och dess dotterbolag utvecklar och tillverkar bilsäkerhetssystem till alla större biltillverkare i världen. Tillsammans med sina joint venture har Autoliv mer än 80 anläggningar med 70 000 medarbetare i 27 länder. Dessutom har Autoliv 22 tekniska centra i tio länder runt om i världen med 19 krockbanor, vilket är fler än något annat bilsäkerhetsföretag. Koncernens försäljning var under 2016 c:a 10,1 miljarder dollar. Bolagets aktier är noterade på New York Stock Exchange (NYSE:ALV) och dess svenska depåbevis på Nasdaq Stockholm (ALIV SDB). Mer information finns på Autolivs hemsida www.autoliv.com.