Delårsrapport Okt-Dec 2002

DelårsrapportOktober- December 2002 · Rekordförsäljning: +22% till 1,2 BUSD · Vinst före skatt: +25% till 77 MUSD · Vinst per aktie: +23% till 49 cent · Rekordstarkt kassaflöde · Aktieåterköp och högre utdelning (Stockholm, 03-01-23) - Under det sista kvartalet 2002 nådde världens ledande bilsäkerhetsföretag Autoliv Inc. sin högsta försäljning och sitt bästa kassaflöde någonsin samtidigt som vinsten växte starkt. Koncernens omsättning steg med 22% till 1,2 miljarder dollar, vilket var bättre än väntat tack vare en organisk tillväxt på 12%. Resultatet före skatt förbättrades med 25% till 77 MUSD, vinsten efter skatt med 21% till 48 MUSD och vinsten per aktie med 23% till 49 cent. Dessa förbättringar, på jämförbar basis, kunde koncernen åstadkomma trots att bilproduktionen bara ökade med 2%. Rörelsen genererade ett kassaöverskott efter investeringar på 80 MUSD under kvartalet och på 269 MUSD under helåret, vilket båda var nya rekord. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/01/23/20030123BIT00340/wkr0001.doc Hela Rapporten http://www.waymaker.net/bitonline/2003/01/23/20030123BIT00340/wkr0002.pdf Hela Rapporten