Inbjudan till Autolivs kapitalmarknadsdag –  webbcast och telefonkonferens

(Stockholm, 7 september 2017) – Autoliv, Inc. (NYSE: ALV and SSE: ALIVsdb), världens ledande bilsäkerhetsföretag, anordnar kapitalmarknadsdag den 14 september 2017.

Den 14 september 2017 anordnar Autoliv Inc. sin kapitalmarknadsdag i Frankfurt, Tyskland. Kapitalmarknadsdagen pågår 8.30-14.00 CET. En telefonkonferens och webbsändning publiceras direkt på hemsidan mellan 8.30-12:00 CET.

Telefonkonferens:

National free phone - United Kingdom: 0800 279 5004

National free phone - United States of America: 1877 280 2296

National free phone - Sweden: 0200 883 440

International Call: +44(0)20 3427 1905

Confirmation Code: 5075210

Information om webbcast, agenda och presentationer kommer finnas på vår hemsida www.autoliv.com. En ljudfil och en avskrift kommer finnas på hemsidan strax efter konferensens slut och vara tillgängliga under ett år. Autoliv ämnar publicera en press release på morgonen innan kapitalmarknadsdagens start.

För ytterligare information och detaljer, se www.autoliv.com.

Vänliga hälsningar

Anders Trapp
VP Investor Relations
Tel +46 (0)8 587 206 71

Autoliv Inc. är världens ledande bilsäkerhetsföretag. Företaget och dess dotterbolag utvecklar och tillverkar bilsäkerhetssystem till alla större biltillverkare i världen. Tillsammans med sina joint venture har Autoliv mer än 80 anläggningar med 70 000 medarbetare i 27 länder. Dessutom har Autoliv 22 tekniska centra i tio länder runt om i världen med 19 krockbanor, vilket är fler än något annat bilsäkerhetsföretag. Koncernens försäljning var under 2016 c:a 10,1 miljarder dollar. Bolagets aktier är noterade på New York Stock Exchange (NYSE:ALV) och dess svenska depåbevis på Nasdaq Stockholm (ALIV SDB). Mer information finns på Autolivs hemsida www.autoliv.com.