Kinesiska biltillverkaren SGMW utnämner Autoliv till årets leverantör

(Stockholm, 2014-01-16) – – – På SGMWs leverantörsmöte och prisutdelning, som hölls i Guilin i Kina, delade Shen Yang VD för SGMW ut priset "Excellent Supplier Award" till Autoliv Kina. Efter att fått “best quality award” 2011 och “the best platform award” 2012 är det nu tredje året i rad som Autoliv Kina får en utmärkelse av SGMW.

Autoliv Kina får priset för att var bästa bolag inom alla områden inklusive teknik, kvalitet, innovation, logistik och service.

För Autoliv är det här den tredje utmärkelsen som årets leverantör på lite mer en månad.

SGMW bildades 2002 som ett joint venture mellan de två kinesiska tillverkarna SAIC Motor Corporation Limited och Liuzhou Wuling Motors Co Limited samt General Motors. SGMW tillverkade 1,6 miljoner fordon under 2013, vilket gjorde dem till den näst största fordonstillverkaren i Kina efter Volkswagen. Autoliv levererar idag krockkuddar, säkerhetsbälten, rattar, säkerhetselektronik och sensorer till SGMW.

Förfrågningar:

Henrik Kaar, Director Corporate Communications                       Tel +08-587 20 614

Autoliv Inc. är världens ledande bilsäkerhetsföretag. Företaget utvecklar och tillverkar bilsäkerhetssystem till alla större biltillverkare i världen. Tillsammans med sina joint ventures har Autoliv cirka 80 anläggningar med 55 000 medarbetare i 29 länder. Dessutom har Autoliv tekniska centra i nio länder runt om i världen med 21 krockbanor, vilket är fler än något annat bilsäkerhetsföretag. Koncernens försäljning var under 2012 c:a 8,3 miljarder dollar. Bolagets aktier är noterade på New York Stock Exchange (NYSE:ALV) och dess svenska depåbevis på NASDAQ OMX Stockholm (ALIV SDB). Mer information finns på Autolivs hemsida www.autoliv.com.