Personligare e-handel gav snabb tillväxt

Report this content

747% tillväxt placerar Avail Intelligence som Sveriges snabbaste växande företag inom e-handelsteknologi i Deloitte Sweden Technology Fast 50.

Malmö, 5 november: Avail Intelligence, med huvudkontor i Malmö, har blivit rankad av företaget Deloitte som ett av Sveriges 50 snabbast växande teknologiföretag, med en omsättningstillväxt på 747% för perioden 2005 till 2009, i Sweden Technology Fast 50. Avail har även nominerats till Deloittes Technology Fast 500 EMEA som rankar de 500 snabbast växande teknologiföretagen i Europa, Mellanöstern och Afrika.

Nomineringskriterierna var följande

1. Utvecklar och tillverkar äganderättsskyddad teknologi som utgör en väsentlig andel av företagets nettoomsättning
  2. Tillägnar stor andel av sina resurser till forskning och utveckling av teknologi
  3. Nettoomsättning måste överstiga EUR 50 000 för basåret och EUR 800 000 för slutåret.
  4. Företaget måste ha bedrivit verksamhet under de senaste fem åren och vara svenskt. Dotterbolag eller divisioner kan inte kandidera.

"Vi är väldigt glada för det här erkännandet av bolagets utveckling de senaste 5 åren", säger Pontus Kristiansson, VD för Avail Intelligence. "Med en snabbt växande kundbas och en unik kombination av teknologi och experttjänster har Avail alla förutsättningar att fortsätta växa i samma takt framöver."

Presskontakt:
David Johansson
Marketing Director, Avail Intelligence
Direkt: 070 795 7400
Email: david.johansson@avail.net

Om Avail Intelligence (www.avail.net)
Avail Intelligence är Europas största leverantör av lösningar för online merchandising* till detaljhandeln. Bolaget grundades år 2000 i Malmö, och har sedan dess levererat teknologi och tjänster som hjälper e-handlare att maximera värdet av varje besökare genom att skapa en personligare, mer stimulerande köpupplevelse. Avail ägs av sina grundare och riskkapitalfonden Scope Growth II.

Bland Avails nordiska kunder finns bl.a. Bokus, Bonnier, Ellos, Halens, Hobbex, Saxo och Stadium. Bolagets europeiska kunder inkluderar t.ex. GAME, IBS, La Redoute / Redcats, Neckermann, Tesco och Wilkinsons.

* "Digital produktplacering" - lösningar för att exponera rätt produkter till rätt kund vid rätt tillfälle.

Taggar: