Delårsrapport Jan-sept 2009: Phonera redovisar förstärkt resultat och kassaflöde

PERIODEN 1 JULI – 30 SEPTEMBER 2009 • Nettoomsättningen i jämförbar verksamhet uppgår till 76,4 (73,6) mkr*. • Nettoomsättningen för perioden uppgår till 76,4 (86,8) mkr. Minskningen är hänförlig till avvecklade verksamheter. • EBITDA uppgår till 12,5 (15,5) mkr. • Rörelseresultatet uppgår till 9,1 (12,2) mkr. • Resultat efter skatt uppgår till 8,7 (11,8) mkr. • Kassaflödet från den löpande verksamheten uppgår till 11,7 (8,0) mkr. • Räntebärande nettoskuld har minskat med 22 mkr sedan föregående kvartal till 16,5 (0,0) mkr. • Resultat per aktie uppgår till 1,08 (1,47) kr. PERIODEN 1 JANUARI – 30 SEPTEMBER 2009 • Nettoomsättningen för perioden uppgår till 229,5 (276,1) mkr. Minskningen är hänförlig till avvecklade verksamheter. • Kostnader av engångskaraktär för konsolidering har belastat resultatet med 12,3 mkr under första kvartalet. • EBITDA uppgår till 13,8 (39,6) mkr. • Rörelseresultatet uppgår till 4,1 (29,1) mkr. • Resultat efter skatt uppgår till 3,6 (27,7) mkr. • Kassaflödet från den löpande verksamheten uppgår till 16,2 (18,5) mkr. • Resultat per aktie uppgår till 0,45 (3,47) kr. • Totalt antal kunder uppgår till 59 000 (56 900). HÄNDELSER EFTER PERIODENS SLUT • I oktober invigde Phonera Sveriges modernaste datacenter Linköping. • Enligt Svensk Kvalitetsindex årliga undersökning har Phonera åter de nöjdaste företagskunderna. * Jämförbar verksamhet är en proformaredovisning av koncernens verksamheter exklusive de verksamheter som avvecklats under 2008, se not 2 på sid 12.