Phonera återtar tronen i SKI’s årliga mätning!

För fjärde gången har Phonera de mest nöjda företagskunderna inom fast telefoni när Svenskt Kvalitetsindex (SKI) presenterar sin årliga undersökning av den svenska tele och datamarknaden. Men i år var det jämnare än på länge och branschen höjer sig rent generellt.

Det är fjärde gången Phonera hamnar i topp när SKI mäter kundnöjdheten bland teleoperatörernas kunder (tidigare 2005, 2008 och 2009). Enligt SKI:s undersökning får Phonera högst betyg av sina kunder inom segmentet fasttelefoni mot företag och skillnaden till tvåan Telia är knapp men trots allt där då Phonera vinner med 69,4 poäng gentemot Telia som får 69,3 av totalt 100.

-        Det är mycket tillfredställande att se hur vårt kund- och resultatorienterade arbete lönar sig och att marknaden tycker att Phoneras tjänster både är prisvärda och pålitliga samt att de känner en stark lojalitet till oss. Under 2011 har vi satsat på att förbättra oss generellt i alla led, vilket glädjande även ledde fram till att vi tog hem första platsen igen. Det säger Robert Öjfelth, VD Phonera Telefoni.

Svenskt Kvalitetsindex (SKI) är ett system för att mäta och analysera hur faktiska kunder och andra användare bedömer varor och tjänster i Sverige. Regelbundna mätningar av kundnöjdhet och kvalitetsutveckling i näringsliv och offentlig sektor har genomförts sedan 1989. Mer information finns på www.kvalitetsindex.se.

SKI:s undersökning i sin helhet finns på: http://www.kvalitetsindex.se/images/stories/Results/2010/SKI_press_Tele_Datakom_11.pdf

Robert Öjfelth, VD Phonera Telefoni

E-post: robert.ojfelth@phonera.se

www.phonera.se