Phonera har återigen nöjdast företagskunder enligt SKI

För femte gången har Phonera de mest nöjda företagskunderna inom fast telefoni när Svenskt Kvalitetsindex (SKI) presenterar sin återkommande undersökning av den svenska tele och datamarknaden. Och Phonera utökar försprånget till tvåan i årets mätning samtidigt som Phonera uppnår den högsta snittpoängen sedan mätningarna påbörjades.

Det är femte gången Phonera hamnar i topp när SKI mäter kundnöjdheten bland teleoperatörernas kunder (tidigare 2005, 2008, 2009 och 2011). Enligt SKI:s undersökning får Phonera högst betyg av sina kunder inom segmentet fasttelefoni mot företag och skillnaden till tvåan är utökad jämfört med föregående år då Phonera vinner med poängen 70,9 gentemot tvåan Telia som får 69,7 av totalt 100.

-        Det är alltid kul att komma i toppen och vi tar detta som ett bevis på vår ständiga strävan mot att alltid bli bättre ger resultat. Det är en gemensam kämpainsats som burit frukt i år igen. Och det är med ödmjukhet vi tar emot detta resultat då vi är medvetna om att det finns ytterligare förbättringar att göra. Det säger Robert Öjfelth, Koncernchef Phonera.

Svenskt Kvalitetsindex (SKI) är ett system för att mäta och analysera hur faktiska kunder och andra användare bedömer varor och tjänster i Sverige. Regelbundna mätningar av kundnöjdhet och kvalitetsutveckling i näringsliv och offentlig sektor har genomförts sedan 1989. Mer information finns på www.kvalitetsindex.se.

SKI:s undersökning i sin helhet finns på: http://www.kvalitetsindex.se/images/stories/Rapporter/ICT/ski_press_ict_12.pdf

Robert Öjfelth, Koncernchef Phonera

E-post: Robert.ojfelth@phonera.se

www.phonera.se