Phonera lanserar ny IR-sajt

Den börsnoterade teleoperatören Phonera har lanserat en ny och utvecklad hemsida för sin finansiella kommunikation.

-        Vi är mitt uppe i en utvecklingsprocess gällande våra hemsidor och vår digitala kommunikation. Att förbättra vår IR-sajt är en av de första större åtgärderna som vi nu har genomfört. Denna hemsida ska underlätta vår kommunikation med marknaden och våra aktieägare. Det ska nu gå snabbare att hitta finansiell information och att få en översikt gällande det aktuella finansiella läget samt över våra rapporter. Resultatet av vårt arbete hittar du på www.phonera.com. Det säger Mattias Tönnheim, PR- och Marknadschef på Phonera.

Hemsidan är framtagen i samarbete med den Malmöbaserade webbyrån Inka Interactive. Webbplattformen baseras på Microsoft .NET sidor som körs på en Windows Internet Information Server och databasen är en Microsoft SQL-server. Sidorna har optimerats för användare med webbläsare från Firefox 3.0+ och Internet Explorer 8.0+. Publiceringsverktyget Publicera 3.0 baseras på en kärna från open source projektet DotNetNuke och Phonera tar själv hand om drift och underhåll av sidan.

Mattias Tönnheim

PR- och Marknadschef Phonera

E-post: mattias.tonnheim@phonera.se

www.phonera.se