Robert Öjfelth blir ny VD för Phonera AB

Styrelsen har beslutat att utse Robert Öjfelth till ny VD i Phonera AB (publ). Robert Öjfelth är sedan tidigare vice VD och chef för Phoneras affärsområde Telefoni. Sittande VD Henric Wiklund, tillika grundare och huvudägare av verksamheten, kommer av valberedningen föreslås bli arbetande styrelseordförande, med fokus på struktur och strategi.

VD-bytet planeras att ske till årsstämman den 10 maj 2012. Robert Öjfelth är sedan 2002 anställd på Phonera och har haft flera ledande befattningar inom Phonerakoncernen och är väl bekant med alla delar av verksamheten. Robert Öjfelth har varit med och byggt upp affärsområdet Telefoni till en ledande position vad gäller lönsamhet samt kundnöjdhet bland svenska teleoperatörer.

-        Tiden är mogen för ett VD-byte och det känns både naturligt och tryggt att lämna över till Robert Öjfelth som är mer än väl rustad för att leda den operativa verksamheten fullt ut. Det säger Henric Wiklund, sittande VD.

-        Det är med glädje och respekt jag tar mig an min nya roll. Phonera står väl förberett inför kommande år och dess möjligheter. Det säger Robert Öjfelth, tillträdande VD Phonera.

Robert Öjfelth, tillträdande VD Phonera AB

E-post: robert.ojfelth@phonera.se

Henric Wiklund, Grundare och VD Phonera AB

E-post: henric.wiklund@phonera.se