Robert Öjfelth tillträder idag som VD för Phonera

Styrelsen har beslutat att utse Robert Öjfelth till ny VD i Phonera AB (publ). Robert Öjfelth är sedan tidigare vice VD och chef för Phoneras affärsområde Telefoni. Avgående VD Henric Wiklund, tillika grundare och huvudägare av verksamheten, kommer av valberedningen föreslås bli arbetande styrelseordförande, med fokus på struktur och strategi. VD-bytet träder i kraft i och med dagens datum 120509.

Robert Öjfelth är sedan 2002 anställd på Phonera och har haft flera ledande befattningar inom Phonerakoncernen och är väl bekant med alla delar av verksamheten. Robert Öjfelth har varit med och byggt upp affärsområdet Telefoni till en ledande position vad gäller lönsamhet samt kundnöjdhet bland svenska teleoperatörer.

Robert Öjfelth, VD Phonera AB

E-post: robert.ojfelth@phonera.se

PHONERA AB (publ) fokuserar på två verksamheter riktade mot enbart företag och är organiserat i två affärsområden – Phonera Telefoni och Availo. Availo är ett varumärke som ägs av Phonerakoncernen. Phonera skapar lönsamhet och tillväxt genom att erbjuda kostnadseffektiva och moderna kommunikationslösningar för Telefoni, Internet och Hosting. Phonera har cirka 60 000 företagskunder och omsatte 2011 392,3 mkr. Aktien handlas på NASDAQ OMX Stockholm, Small Cap. Bolaget har verksamhet i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Oslo. Mer finansiell information finns på www.phonera.com