Avanza Bank har Sveriges nöjdaste sparare för fjärde året i rad

För fjärde året i rad tar Avanza Bank hem kategorin Sveriges nöjdaste sparare i den årliga undersökningen Svenskt Kvalitetsindex (SKI). Den mäter kunders åsikter om svenska bankers olika spartjänster.

”Årets undersökning visar att våra kunder är de som ställer högst krav och har högst förväntningar av alla bank-kunder. Vi är oerhört stolta och glada över återigen kunna leva upp till våra kunders förväntningar. Särskilt under ett år då vi har bytt hela vår bankplattform och banksajt”, säger Martin Tivéus, VD Avanza Bank.

I SKI kund mäts och analyseras ett stort antal aspekter kring kundrelationer till bankerna. Studien görs med hjälp av en statistisk modell som möjliggör analys av orsakerna till kundernas bedömning, liksom till hur lojala kunderna är mot sina företag. Som bakgrund mäts image, förväntningar, produktkvalitet, servicekvalitet och prisvärdhet.

”Att vi har en högre upplevd produktkvalitet än storbankerna visar också att vårt kundfokus betalar sig och att det går att kombinera lägre avgifter med högre kvalitet och kundnytta. Vi vill tacka våra kunder för denna uppskattning”, fortsätter Martin Tivéus.

Martin Tivéus, VD
martin.tiveus@avanzabank.se

Om Avanza Bank:

Avanza Bank är en internetbank som grundades 1999. Moderbolaget Avanza Bank Holding AB (publ.) är noterat på Stockholmsbörsen. Avanza Banks vision är att du som kund ska få mer pengar över till dig själv än hos någon annan bank. Tjänsterna inkluderar bland annat sparande i aktier, fonder, sparkonton samt ett starkt pensionserbjudande. Avanza Bank har över 300 000 kunder med över 100 mdr SEK i totalt sparkapital. Det motsvarar cirka 2 procent av den svenska sparmarknaden. Avanza Bank är störst i antalet transaktioner på Stockholmsbörsen bland svenska banker. Avanza Bank har de senaste fyra åren vunnit SKI:s (Svenskt Kvalitetsindex) utmärkelse ”Årets nöjdaste sparkunder”. För mer information besök: www.avanzabank.se

Årets undersökning visar att våra kunder är de som ställer högst krav och har högst förväntningar av alla bank-kunder. Vi är oerhört stolta och glada över återigen kunna leva upp till våra kunders förväntningar. Särskilt under ett år då vi har bytt hela vår bankplattform och banksajt.
Martin Tivéus, VD Avanza Bank