• Avassa/

Flasheye väljer Avassa för hantering av sin sensorapplikation, möjliggör leverans som tjänst

Report this content

Stockholm, Sverige. Flasheye är en ledande leverantör av GDPR-kompatibla avvikelse- och incidentdetektionslösningar. Med omfattande erfarenhet av att skapa storslagen LiDAR-sensorteknologi tar Flasheye nu ett kliv framåt i kommersialiseringen av sin teknologi och väljer Avassas plattform för edge-applikationer i syfte att kunna erbjuda sin lösning som en tjänst. Detta möjliggör automatiserad, säker och centraliserad sensorhantering i global skala och en kraftigt minskad overheadkostnad.

Flasheye erbjuder en LiDAR-sensorlösning med detaljerad bearbetning av 3D-data i realtid, vilket säkerställer tidig upptäckt av avvikelser och faror utan att äventyra integritet och sekretess. Lösningen används för att optimera industriella produktionslinjer och garantera säkerhet för medarbetare. Idag tillkännager Avassa att Flasheye har valt deras plattform för att hantera edge-applikationer att användas som en del i deras leverans. Med Avassa kan Flasheye hantera den kompletta livscykeln för LiDAR-mjukvaran som körs i deras kundmiljöer.

“Innan vi inkluderade Avassa som en del av vår leverans, var vi tvungna att manuellt installera, hantera versioner och felsöka våra LiDAR-enheter, vilket snabbt blev mycket tidskrävande i takt med att vi började skala upp. Med Avassa kan vi leverera vår produkt som en tjänst och hantera distribuerad mjukvara på ett centraliserat, effektivt och säkert sätt. Detta hjälper oss att betydligt minska overhead och istället fokusera på att skapa konkurrenskraftiga nya funktioner för våra kunder”, säger Ida Rhenström, COO på Flasheye.

Med en fullt automatiserad livscykel och proaktiv appliktionsmonitorering har Flasheye nu vänt sig till en SaaS-modell, vilket möjliggör kundleverans i en mycket större skala. Med en hög grad av automatisering kan Flasheye också minska driftskostnaderna och hantera flera kunder med multi-tenant förmågor i en enda plattform. Proaktiv övervakning möjliggör också att Flasheye kan agera eller informera kunder innan incidenter har operationell påverkan, till exempel när en LiDAR-lins behöver rengöras.

“Vi är så glada att välkomna Flasheye och vara en del av deras fortsatta resa och tillväxt. Vi möjliggör för Flasheye att paketera sin LiDAR-lösning som en tjänst och ta ansvar för leverans och löpande drift. Avassa är en applikationscentrerad lösning och passar tydligt med en mjukvaruleverantör. Tillsammans kan Flasheye fokusera på det de gör bäst, att utveckla storslagen LiDAR-teknologi, medan vi förser dem med verktygen att automatisera livscykelhanteringen av mjukvaran.” säger Fredrik Lundberg, CEO hos Avassa.

Besök deras respektive webbplatser för att lära dig mer om Flasheyes LiDAR-teknologi och Avassas plattform för hantering av edge-applikationer.

Avassa: https://avassa.io/

Flasheye: https://www.flasheye.se/

Amy Simonson, Marketing Manager Avassa, amy@avassa.io

Avassa är ett svensk bolag grundat 2020 som vill förenkla för företag i deras hantering av distribuerade edge-applikationer. Avassa erbjuder en effektiv och säker lösning för organisationer som är organiserade för molndrift, men som har en uppsättning applikationer som bäst körs i edge-miljöer. Läs mer om bolaget och plattformen på avassa.io.

Taggar: