Kommuniké från årsstämman i Avega Group (publ)

Report this content

Vid årsstämman i Avega Group AB den 6 maj 2010 fattades i huvudsak följande beslut :

• Moderbolagets och koncernens resultat- och balansräkningar fastställdes och styrelse-ledamöterna samt verkställande direktören beviljades ansvarsfrihet för det gångna verksamhetsåret. • Årsstämman beslutade om utdelning med 1,00 + 1,00 krona per aktie. Avstämningsdag för erhållande av utdelning är tisdagen den 11 maj 2010, innebärande att utdelningen beräknas betalas ut via Euroclear Sweden AB fredagen den 17 maj 2010. • Till styrelseledamöter omvaldes Jan Rosenholm, Lars-Erik Eriksson, Göran E Larsson och Anna Söderblom och Gunnel Tolfes. Lars-Erik Eriksson omvaldes till styrelsens ordförande. • Årsstämman beslutade att styrelsearvode utgår till styrelsens ordförande med 230 000 kronor och till övriga i bolaget icke anställda ledamöter med 100 000 kronor vardera. Revisorerna skall erhålla arvode för utfört arbete enligt löpande räkning. • Stämman beslutade att inrätta en valberedning. • Stämman beslutade att Avega Group AB överlåter ytterligare 3 procent, motsvarande 30 000 aktier, av sina aktier i Qurio AB till tre anställda i bolaget som förvärvar 10.000 aktier vardera. Överlåtelsen är en del av ett incitamentsprogram för personal i dotterbolaget. Stockholm den 6 maj 2010, Avega Group AB (publ)

Taggar: