Redeye - Avega Group - Förstärkt lönsamhet framöver

Report this content

Avega Groups rapport för det andra kvartalet levde upp till våra förväntningar. Bolaget rapporterade en försäljning på 111,3 MSEK (prognos 112,0) och ett EBIT-resultat på 8,3 MSEK, mot vår förväntan på 9,8 MSEK. Starkast går det inom bank/finans och tillverkningsindustrin. Vidare ser Avega fortsatt stabila eller ökande priser framöver.

Avega meddelade i rapporten att de avvecklar sin Norgesatsning. Rensat för effekten från Norge hade EBIT-marginalen uppgått till 9,7 (rapporterad 7,5) procent. I och med avvecklingen ser vi en fortsatt marginalexpansion framöver. Full effekt kommer först under Q4 då kontoret är helt stängt, inga speciella nedläggningskostnader kommer att uppstå i och med avvecklingen.

Vårt motiverade värde i ett Base-case är oförändrat. Idag handlas Avega till en direktavkastning, sett till vår prognos för 2015, på omkring 7 procent. Vi anser att aktien är attraktivt prissatt med liten risk på nedsidan från dagens nivåer.

Den fullständiga analysen i PDF-format: http://goo.gl/WIkKLN

Detta är ett pressmeddelande från Redeye. Läs fler analyser på www.redeye.se.