AVENSIA - FÖRÄNDRING I STYRELSEN

Som meddelades den 12 december tillträdde Anders Wehtje den 1 januari rollen som CFO för Avensia. Med anledning av detta har Anders Wehtje lämnat sin roll som ledamot av Avensias styrelse där han varit medlem sedan 2005.

För ytterligare information kontakta;

Niklas Johnsson, VD, niklas.johnsson@avensia.com, telefon: 073-550 5003

Anders Wehtje, CFO, anders.wehtje@avensia.com, telefon 0702-44 21 33

Om Avensia

Avensia AB är ett ledande expertbolag inom modern handel. Med ett team på över 200 personer hjälper vi handelsföretag aktiva både mot konsumenter och företag att förverkliga sina ambitioner. Vårt uppdrag är att ge maximalt värde till våra kunder genom att leverera innovativa och banbrytande digitala lösningar och att vara en långsiktig partner. På den globala marknaden är bolaget aktivt genom produkterbjudandet Storefront. Företaget har sitt huvudkontor i Lund och finns även i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg, Köpenhamn, Oslo, Chicago och Cebu. Avensia AB är noterat på Nasdaq First North Growth Market under namnet AVEN. Läs mer på www.avensia.se. Mangold Fondkommision AB är bolagets Certified Advisor och nås på tel: +46 8 503 01 550, e-post: ca@mangold.se  eller www.mangold.se .