Avensia lanserar e-handel för Apohem

Avensia och Apohem, ett av Sveriges ledande online-apotek, har under några månader arbetat tillsammans med en ny e-handelsplattform för Apohem. Kundupplevelse, prestanda, skalbarhet och strukturerad produktinformation har varit i fokus. Avensia har levererat teknisk kompetens i kombination med ett starkt affärs- och strategifokus till nya apohem.se som nu är live.

"Apohem är ett snabbt växande nätapotek som behöver kombinera kommersiell och teknisk best-practise med de specifika och viktiga krav på säkerhet och integritet som hantering av läkemedel kräver. Avensia har byggt några av Sveriges mest framgångsrika ehandelssajter (exempelvis Lyko.se, Skincity.se) och tillsammans bygger vi nu kundupplevelser som vi tror att våra kunder kommer att älska," säger Gustav Hasselgren, VD på Apohem.

Apohems nya plattform är byggd med ramverket Avensia Storefront Nitro i centrum, vilket erbjuder både snabb time to market och kraftfull prestanda. Lösningen är byggd på Episerver DXP (Digital Experience Platform) och använder inRiver PIM för produktdatahantering och Apptus eSales för personalisering.

”Det har verkligen varit ett inspirerande projekt med Apohem och jag är väldigt imponerad över deras kunskap och tydliga fokus på målbilden samt det sätt de sätter kunden i centrum”, säger Robin Gustafsson, VD på Avensia. ”Jag är också stolt över hur vi kombinerar kraften i Storefront Nitro med vår kunskap och erfarenhet inom modern digital handel.”

Apohem ansluter sig till en stor skara ledande retailers som redan använder Storefront Nitro; Indiska, Kjell & Company, Lyko, NA-KD, NK, Coop Norge, mfl.

För mer information, vänligen kontakta:

Robin Gustafsson, tillförordnad VD Avensia, +46736606082 eller e-post robin.gustafsson@avensia.com
Fredrik André, CMO Avensia, +46 709-239381 eller e-post fredrik.andre@avensia.com

Avensia AB är ett ledande expertföretag inom modern handel. Med ett team på över 200 personer implementerar vi prisvinnande digitala handelslösningar, baserade på spjutspetsteknik, till Nordens mest krävande handelsföretag aktiva både mot konsumenter och företag. Företaget har sitt huvudkontor i Lund och finns även i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg, Umeå, Köpenhamn, Oslo, London, Chicago och Cebu. Avensia AB är noterat på Nasdaq First North Growth Market under namnet AVEN. Läs mer på www.avensia.se. Mangold Fondkommision AB är bolagets Certified Advisor och nås på tel: +46 8 503 01 550 eller www.mangold.se.

Citat

Apohem är ett snabbt växande nätapotek som behöver kombinera kommersiell och teknisk best-practise med de specifika och viktiga krav på säkerhet och integritet som hantering av läkemedel kräver. Avensia har byggt några av Sveriges mest framgångsrika ehandelssajter (exempelvis Lyko.se, Skincity.se) och tillsammans bygger vi nu kundupplevelser som vi tror att våra kunder kommer att älska.
Gustav Hasselgren, VD Apohem