Avensia och Svensk Distanshandel partners för The Future of Commerce på Sime 2013

Den 13 november samlas ledande e-handlare från Sverige och flera länder på Cirkus i Stockholm under eventet SIME Commerce Summit. Under eventet träffas en mängd framstående talare för att utbyta tankar, idéer, kunskap och intressanta affärsidéer kring digitala affärer tillsammans med Avensias kunder.

E-handelns starka tillväxt de senaste åren, framburen inte minst av konsumenters köpbeteenden och ny teknik, har etablerat nya och stora aktörer på marknaden. Avensia har utvecklat flera av dessa plattformar, bland andra för Kjell&Co, Mekonomen och Byggmax.

SIME utgör en naturlig internationell mötesplats för att utbyta erfarenheter, kunskap och få inspiration från några av världens mest framstående aktörer och talare inom internetindustrin, säger Jörgen Bertilsson, vvd på Avensia. Det är det enda internationella eventet i Sverige och en av höjdpunkterna för oss under året, vilket är varför vi har valt att vara huvudsponsor för årets SIME Commerce Summit tillsammans med Svensk Distanshandel.

Avensia är även med som experttalare på SIME Commerce Summit där vi kommer delge de stora trender som vi ser komma inom e-handeln 2014 och 2015.

-          E-handeln går alltmer mot en integration mellan olika kanaler, det som benämns omnikanalhandel, som innebär att vi alltmer närmar oss en punkt då bokstaven ”e-” i ordet e-handel kan tas bort, säger Jörgen Bertilsson. Det här är en bärande del i framtidens handel eller Retail 3.0 som det också kallas. Avensia arbetar hårt för att sprida både spetskunskap och den senaste tekniken till branschen och sina kunder.

Agenda SIME Commerce Summit 13 november

14:30 - The future of retail With Ning Li, CEO and founder of Made.com, Europe’s leading online designer furniture store, Karolin Forsling, head of retail and magical new projects at AMF real estate and Robert Lang, Head of Europe, digital marketing pioneer, Criteo.

15:00 – Avensia meetup

15.30 – Retail 3.0 – a journey into the future of commerce

15.45 – Case in point: Learning from European leaders like Made.com, Zalando and more

16.00 – Table talks – Experience sharing session with learning from other industries

16.30 – Advertising technology safari

16.45 – Experience sharing sessions and with Swedish and the international e-commerce leaders

17.15 – Drinks and knowledge discussion

Om Avensia

Avensia startade 1998 och är idag Nordens ledande expertföretag på e-handel. Bland kunderna finns några av Nordens mest krävande e-handlare som Dustin, Mekonomen, Telenor, Posten, Kjell & Company och Apoteket. Flera av dem är prisvinnande aktörer där Avensia bistått med allt från strategi och affärsutveckling till design och implementation. Avensia är experter på att konvertera besökare till köpare med hjälp av en design som leder användarna från start till mål. Avensia AB ingår i den börsnoterade koncernen InXL innovation AB (publ) som handlas på First North vid Stockholmsbörsen sedan 2001. Avensia har 60 anställda vid fyra kontor i Helsingborg, Lund, Stockholm och Köpenhamn.

Avensia AB har två systerbolag Mashie (internetbaserade verksamhetssystem för livsmedelsbranschen) och Grade (system för e-utbildning och utvärdering). Läs mer på: www.avensia.se

Jörgen Bertilsson | vVD Avensia | 070-968 1000| jorgen.bertilsson@avensia.se