Avensia Storefront expanderar mot Dynamics NAV, når fem gånger fler företag

Avensias succéprodukt för Microsoft Dynamics AX blir snart också tillgänglig för NAV. Det innebär att marknaden för produkten ökar och öppnar upp för helt nya kundsegment. Den potentiella marknaden för produkten som tidigare endast bestått av AX-användare har nu vuxit dramatiskt.

Microsoft Dynamics har utvecklat två av de mest populära affärssystemen på marknaden. Tidigare har Avensia Storefront endast varit kompatibelt med det ena (Microsoft Dynamics AX), men ny utveckling har gjort det möjligt att integrera e-handelslösningen även med NAV. Företag med NAV kommer enkelt att kunna implementera en startklar omnikanalslösning, med alla kanaler tätt integrerade.

Microsoft Dynamics NAV är ett affärssystem anpassat för små till medelstora bolag, medan AX är anpassat för stora aktörer, verksamma i fler länder. Idag bedriver en stor mängd företag världen över sin dagliga verksamhet med NAV. Något som ger Avensia Storefront möjlighet att nå flera gånger mer kunder än tidigare.

”För varje retailer med Dynamics AX finns det ca fyra stycken med NAV. Ända sedan vår lansering av Avensia Storefront har både kunder och partners varit ivriga för att se oss göra en liknande lösning för NAV.”, berättar Jörgen Bertilsson, Executive VP Global Business Development på Avensia.

Även om affärssystemen skiljer sig åt är mycket av grundfunktionaliteten likadan. Därför behöver Avensia inte bygga en ny produkt för NAV, utan kan göra anpassningar i den befintliga. Det gör att utvecklingen kommer gå snabbt för produkten som blir helt finansierad av kunder.

”Med den nya marknaden växer potentialen för licensförsäljningen av Avensia Storefront avsevärt. Vår målsättning är inte längre att bli branschstandard för AX, utan för hela Microsoft Dynamics”, förklarar Jörgen.

Produkten lanseras idag i samband med LS Retails event conneXion i Rom. Avensia Storefront finns i monter #13.

Jörgen Bertilsson, vVD & EVP Global Business Development Avensia, +46 709-681000 eller e-post jorgen.bertilsson@avensia.com

Robin Gustafsson, VD Avensia, +46 736-606082 eller e-post robin.gustafsson@avensia.com

Avensia AB är ett ledande expertföretag på e-handel. Med ett team på över 100 personer implementerar vi prisvinnande e-handelslösningar baserat på Microsoft-teknik till Nordens mest krävande handelsföretag aktiva både mot konsumenter och företag. På den globala marknaden är bolaget aktivt genom produkterbjudandet Avensia Storefront. Företaget har sitt huvudkontor i Lund och finns även i Stockholm, Helsingborg, Oslo, Köpenhamn och Cebu. Avensia AB är noterat på First North Premier under namnet AVEN. Läs mer på www.avensia.se. Remium Nordic AB är bolagets likviditetsgarant och Certified Advisor och nås på tel: +46 8 454 32 00 eller www.remium.se

Citat

För varje retailer med Dynamics AX finns det fyra stycken med NAV. Ända sedan vår lansering av Avensia Storefront har både kunder och partners varit ivriga för att se oss göra en liknande lösning för NAV.
Jörgen Bertilsson, Executive VP Global Business Developement, Avensia