Partners på kö för att arbeta med Avensia Storefront

Förra året lanserades Avensias nya produkt Avensia Storefront. Idag säljs den över hela världen. Intresset för den smarta e-handelslösningen till Microsoft Dynamics AX och NAV är enormt. Partnernätverket har nu global täckning och intresset för att arbeta med produkten bara växer. Flera världsledande leverantörer av e-handel och affärssystem har den senaste tiden satsat på produkten.

Partnernätverket för Avensia Storefront har vuxit snabbt med leverantörer för både Microsoft Dynamics och Episerver. Hittills i år har mer än 10 nya partners från olika delar av världen satsat på plattformen genom Avensias partnerprogram. Bland de partners som investerat i programmet finns några av de ledande implementatörerna av Microsoft Dynamics såsom; Intergen, Empired, UXC Eclipse, Implex Solutions, Columbus, EG och Acando.

Att flera av världens största e-handels- och ERP-leverantörer vill arbeta med produkten ger en bra indikation på var Avensia Storefront är på väg. Mycket pekar på att det kommer bli den nya branschstandarden för bolag som bedriver både fysisk och digital handel.

"Planen för Avensia Storefront var att arbeta hårt för att bygga upp ett omfattande nätverk av partners över hela världen. Vi trodde dock inte att vi så snabbt skulle bli erkända internationellt. Produkten har nått en punkt där vi inte längre behöver leta efter partners. De söker upp oss.", säger Jörgen Bertilsson, vVD Global Business Development på Avensia.

Vad det gäller e-handel för Microsoft Dynamics AX och NAV finns det bara ett riktigt bra alternativ på marknaden. Det är Avensia Storefront. Valet handlar i de flesta fall inte om vilken lösning de ska ha, utan snarare när de ska implementera Avensia Storefront. Partners har redan börjat implementera internationella projekt på e-handelslösningen. Just nu undersöker flera företag världen över möjligheten att rulla igång ett Avensia Storefront projekt under 2016.

"Avensia Storefront öppnar en helt ny marknad där man direkt löser omnikanal-utmaningarna för retailers. Vi kan nu leverera e-handel helt integrerad med Microsoft Dynamics AX och NAV på kortare tid, med högre kvalitet och till lägre kostnad än någonsin tidigare“, menar Richard Brown på Intergen.

Microsoft Dynamics AX och NAV är två av de snabbast växande affärssystemen på marknaden. Avensia Storefront kompletterar lösningen med e-handel från Episerver och adderar värdebyggande funktionalitet som retailers kan använda i alla sina säljkanaler.

"Detta är bara början. Vi vet att detta är den framtida modellen för handel och att efterfrågan på den här typen av lösning kommer att vara total. Avensia Storefront med Microsoft Dynamics raderar komplexiteten i systemen och möjliggör omni-kanal-nirvana för retailers, vilket gör att dem kan anpassa sig till kundernas krav i en takt som aldrig tidigare skådats”, förklarar Jörgen.

"Vi ser ett stort intresse för e-handelslösningar från våra kunder. Det faktum att Avensia Storefronts lösning kan köpas som en tjänst och lanseras på Microsoft Azure över flera marknader, ger våra kunder ett övertag i den snabba utvecklingen", berättar Ashvin Mathew, General Manager, Microsoft Dynamics AX.

Jörgen Bertilsson, vVD & EVP Global Business Development Avensia, +46 709-681000 eller e-post jorgen.bertilsson@avensia.com

Robin Gustafsson, VD Avensia, +46 736-606082 eller e-post robin.gustafsson@avensia.com

Avensia AB är ett ledande expertföretag på e-handel. Med ett team på över 100 personer implementerar vi prisvinnande e-handelslösningar baserat på Microsoft-teknik till Nordens mest krävande handelsföretag aktiva både mot konsumenter och företag. På den globala marknaden är bolaget aktivt genom produkterbjudandet Avensia Storefront. Företaget har sitt huvudkontor i Lund och finns även i Stockholm, Helsingborg, Oslo, Köpenhamn och Cebu. Avensia AB är noterat på First North Premier under namnet AVEN. Läs mer på www.avensia.se. Remium Nordic AB är bolagets likviditetsgarant och Certified Advisor och nås på tel: +46 8 454 32 00 eller www.remium.se

Citat

Vi ser ett stort intresse för e-handelslösningar från våra kunder. Det faktum att Avensia Storefronts lösning kan köpas som en tjänst och lanseras på Microsoft Azure över flera marknader, ger våra kunder ett övertag i den snabba utvecklingen.
Ashvin Mathew, General Manager, Microsoft Dynamics AX
Avensia Storefront öppnar en helt ny marknad där man direkt löser omnikanal-utmaningarna för retailers. Vi kan nu leverera e-handel helt integrerad med Microsoft Dynamics AX och NAV på kortare tid, med högre kvalitet och till lägre kostnad än någonsin tidigare.
Richard Brown på Intergen