Premiär för nya Fass.se, guidad av Grade

Grade har i samarbete med LIF (Läkemedelsindustriföreningen) gjort en guide i e-Learningformat till nya Fass.se. Webbplatsen har ett stort antal besökare, och i guiden förklaras på ett snyggt och pedagogiskt sätt hur nya Fass.se fungerar.

- Grade har varit självgående, snabba och enkla att jobba med. Resultatet under tight kalendertid har blivit jättebra - fint att det även fungerar bra på iPad, säger Kristina von Sydow, chef FASS.

Förra veckan lanserades nya Fass.se – webbplatsen som innehåller detaljerade beskrivningar av alla läkemedel som är godkända i Sverige. Den första FASS-boken gavs ut redan i mitten av 60-talet, och blev snabbt den viktigaste källan för läkare, patienter, anhöriga etc för läkemedelsinformation. Idag är Fass.se en av Sveriges absolut mest välbesökta webbplatser.

Fass.se ges ut av LIF (Läkemedelsindustriföreningen) som sedan länge samarbetar med Grade inom e-Learningområdet. I samband med lanseringen av nya Fass.se fick Grade i uppdrag att göra en guide över hur nya sidan fungerar – som nås direkt från förstasidan.

- Vi är stolta över att tillsammans med Fass.se lansera denna guide, som kommer att nå ett stort antal besökare. Användargränssnittet är gjort i vårt nya html5-verktyg, som snart kommer att lanseras i LUVIT LMS. Med detta kommer både vi och våra kunder enkelt kunna skapa snygga utbildningar direkt i LUVIT LMS, säger Rickard Nygren, VD på Grade.

Rickard Nygren, VD Grade AB, mobil: +46 736-42 45 20 eller e-post rickard.nygren@grade.com

Fass.se ges ut av LIF (Läkemedelsindustriföreningens Service AB) som är branschorganisationen för forskande läkemedelsföretag verksamma i Sverige. Idag är drygt 60 läkemedelsföretag medlemmar i föreningen och dessa står för ca 90 procent av den totala försäljningen av läkemedel i Sverige. Läs mer på www.lif.se

InXL innovation AB är moderbolag i en IT-koncern bestående av fyra dotterbolag. Avensia AB är experter på att konvertera besökare till köpare med hjälp av en design som leder användarna från start till mål i kundanpassade e-handelslösningar. Grade AB erbjuder kompletta e-Learninglösningar i form av utbildningsplattform, författarverktyg, enkätverktyg och en mängd konsulttjänster, som t ex utveckling av skräddarsydda e-Learningkurser. Läs mer på www.grade.com. Mashie AB erbjuder ett tidsbesparande verksamhetssystem för all kostplanering inom restaurang och storhushåll. Force12 är det senaste bildade bolaget och erbjuder expertkonsulter inom systemutveckling. Inom koncernen arbetar ca 70 personer i Lund, Helsingborg och Stockholm. InXL innovation AB är listat på First North Premier under namnet INXL. Läs mer på www.inxl.se. Mangold Fondkommission är Certified Adviser till InXL Innovation, för mer information 08-503 015 70 eller www.mangold.se.