Rättelse: Felaktig MAR-klassificering i tidigare pressmeddelande

Avensia publicerar en rättelse till pressmeddelandet "Kommuniké från extra bolagsstämma i Avensia AB"

Rättelsen avser att pressmeddelandet var felaktigt klassat som MAR och innehöll därför stycket som följer:

"Denna information är sådan som Avensia AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning (EU nr 596/2014). Informationen lämnades, genom angiven kontaktpersons försorg, för offentliggörande 2020-12-10 21:00 CET."

Pressmeddelandet borde inte ha inneburit denna paragraf eftersom den inte är klassad som MAR.

För mer information, vänligen kontakta:

Fredrik André, CMO Avensia, +46 709-239381 eller e-post fredrik.andre@avensia.com

Avensia är ett ledande kunskapsföretag inom digital modern handel, som hjälper B2C och B2B-kunder runt om i världen att bli mer konkurrenskraftiga genom en förstaklassens kundresa.Vårt uppdrag är att ge maximalt värde till våra kunder; att leverera innovativa och banbrytande digitala lösningar och genom att vara en långsiktig partner. Med en kombination av strategisk rådgivning och prisbelönta e-handelslösningar ger vi våra kunder förutsättningarna att bli bäst. Företaget har sitt huvudkontor i Lund och finns även i Stockholm, Göteborg, Helsingborg, Umeå, Köpenhamn, Oslo, Chicago och Cebu. Avensia AB är noterat på First North Premier under namnet AVEN. Läs mer på www.avensia.com. Mangold Fondkommision AB är bolagets Certified Advisor och nås på tel: +46 8 503 01 550 eller www.mangold.se.