Scandinavian Photo lanserar ny e-handel tillsammans med Avensia

Scandinavian Photo, Nordens ledande återförsäljare av foto- och videoprodukter, har precis lanserat en ny e-handel i Sverige, Norge, Finland och Danmark i samarbete med Avensia. Den nya omnikanalsatsningen ger foto- och filmintresserade en snabb och användarvänlig guide till kameraköp och förenklar navigationen i det omfattande urvalet av tillbehör. SCOPE-tekniken, Avensias ramverk för e-handel, gör Scandinavian Photos nya e-handel snabb och användarvänlig. Sajten har också fått en mer tilltalande och användarvänlig design.

Den 28 februari lanserades Scandinavian Photos toppmoderna B2B och B2C e-handel med stort fokus på snabbhet, enkelhet och användarvänlighet. Sajten ska inspirera och förenkla köpresan för Scandinavian Photos kunder; professionella fotografer och intresserade amatörer.

”Vi valde Avensia som samarbetspartner för vår nya webbplattform för att de kunde leverera en lösning som möter de hårda krav vi ställer på vår nya e-handelslösning. Det har varit ett väldigt roligt, givande och intensivt projekt som vi har genomfört tillsammans med Avensia under drygt ett års tid nu, som vi i förra veckan äntligen fick se resultatet av”, säger Anders Halvarsson, VD på Scandinavian Photo.

Scandinavian Photo säljer kameror och kameratillbehör, men även kurser och printtjänster. Under projektet med Avensia har man lagt stort fokus på att hjälpa kunden att hitta rätt tillbehör som är kompatibla med det man redan har eller vill köpa, vilket ofta är en utmaning. Med hjälp av en produktrekommendationsmotor, ett PIM-system och ett gediget utvecklingsarbete från Avensia kan kunderna nu se passande tillbehör direkt på produktsidan och även få förmånliga paket-erbjudande.

”Vi är mycket glada att Scandinavian Photo har valt Avensia som partner för att bygga sin framtida digitala handelsplattform. Kombinationen av ett starkt varumärke, omfattande produktsortiment och en innovativ och användarvänlig digital plattform borgar för att Scandinavian Photo blir än mer framgångsrika framöver”, säger Niklas Johnsson, VD på Avensia.

Med tuff konkurrens inom branschen på den digitala marknaden har sökordsoptimering och koppling till social media varit viktig. Med lanseringen av den nya sajten har Scandinavian Photo påbörjat en resa mot att göra sajten till en social plattform för fotografer och fotointresserade, där man kan hämta inspiration, kunskap och råd och själv betygssätta och rekommendera produkter.

För mer information, vänligen kontakta:

Avensia är ett ledande företag inom digital handel, som hjälper B2C och B2B-kunder att förverkliga sina ambitioner. Vårt uppdrag är att ge maximalt värde till våra kunder; att leverera innovativa och banbrytande digitala lösningar och genom att vara en långsiktig partner. Med en kombination av strategisk rådgivning och prisbelönta e-handelslösningar ger vi våra kunder förutsättningarna att bli bäst. På den globala marknaden är bolaget aktivt genom produkterbjudandet Avensia Storefront. Företaget har sitt huvudkontor i Lund och finns även i Stockholm, Helsingborg, Köpenhamn, Oslo, Chicago och Cebu. Avensia AB är noterat på First North Premier under namnet AVEN.  Läs mer   www.avensia.com . Mangold Fondkommision AB är bolagets Certified Advisor och nås på tel: +46 8 503 01 550 eller www.mangold.se .