VD ökar innehavet i Avensia AB (publ)

Avensias VD, Robin Gustafsson, har idag ökat sitt innehav med 300 000 aktier, från 1,7 miljoner till 2,0 miljoner aktier.

Ökningen i Avensia-innehavet har skett genom förvärv av aktier i bolagets huvudägare A5 Invest AB.

“Det uppstod en möjlighet för mig att köpa en större post i det bolag jag brinner för och har varit med och grundat. Jag ser stora möjligheter i framtiden både för vår systemverksamhet och vår nya produkt Avensia Storefront, och beslutet att öka var väldigt enkelt.”

Robin Gustafssons totala ägande uppgår efter köpet till 5,7 procent av kapital och röster i Avensia.

Avensia AB (publ) är Nordens ledande expertföretag på e-handel. Med ett team på över 100 personer implementerar vi prisvinnande e-handelslösningar baserat på Microsoft-teknik till regionens mest krävande handelsföretag aktiva både mot konsumenter och företag. På den globala marknaden är bolaget aktivt genom produkterbjudandet Avensia Storefront. Företaget har sitt huvudkontor i Lund och finns även i Stockholm, Helsingborg, Oslo, Köpenhamn och Cebu. Avensia AB (publ) är noterat på First North Premier under namnet AVEN. Läs mer på www.avensia.se. Remium Nordic AB är bolagets likviditetsgarant och Certified Advisor och nås på tel: 46 8 454 32 00 eller www.remium.se

Citat

Robin Gustafsson