AvestaPolarit aktiens avnotering från börserna i Helsingfors och Stockholm

AvestaPolarit aktiens avnotering från börserna i Helsingfors och Stockholm Helsingforsbörsen informerade AvestaPolarit fredagen 15 november att AvestaPolarit aktierna kommer att avnoteras från Helsingforsbörsens huvudlista när Outokumpu Oyj, under pågående skiljedomsförfarande, är ensam ägare av samtliga aktier i AvestaPolarit Oyj Abp. Dessa villkor medför att avnoteringen från Helsingforsbörsen förmodligen kommer att kunna ske tidigast någon månad efter årsskiftet, som AvestaPolarit ansökte om. Samma dag, den 14 november, meddelade Stockholmsbörsen i ett börsmeddelande att AvestaPolarits ansökan om avnotering beviljats och att sista dag för handel i aktien kommer att vara den 30 december 2002. Kontaktpersoner för ytterligare information: Hannele Öbrink, Manager - Investor Relations Tel: 08 613 4419 eller 070 652 1032 e-mail: hannele.obrink@avestapolarit.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/11/18/20021118BIT00910/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/11/18/20021118BIT00910/wkr0002.pdf