AvestaPolarit Distribution i Storbritannien investerar i en Service Centre i Sheffield AvestaPolarit Distribution, säljbolaget och servieanläggningen i Storbritannien investerar närmare 10 miljoner pund (ungefär 14 miljoner euro) i ny högteknologisk utrustning för uppklippnings- och skärningslinjen vid bolagets Service Centre i Storbritannien och flyttar därmed den nuvarande anläggningen i Oldbury till helt nyrenoverade och moderna lokaler vid bolagets anläggning i Sheffield. Utrustningen bedöms vara helt installerad och i drift i början av år 2004 och full kapacitet beräknas uppnås i mitten av år 2004. Kari Saarinen, Executive Vice President - Group Marketing and Technology, kommenterar: "Storbritannien är en ytterst viktig marknad för AvestaPolarit och dessutom vår enskilt största hemmamarknad. Om säljbolaget ligger granne med produktionen säkerställer vi bästa möjliga service för våra kunder." Mark Perrins, Managing Director, AvestaPolarit Distribution fortsätter, "Den planerade flytten förbättrar den tekniska servicen gentemot våra kunder, ökar effektiviteten och kommunikationen med våra kunder och detta i sin tur leder till bättre kvalitet, service och konkurrenskraft i vår målsättning att bli "Bäst på rostfritt - Best in Stainless". I enlighet med rådande lagstiftning kommer dessa förändringar att inom kort diskuteras i samråd med arbetstagarna i Oldbury. Överläggningarna kommer då att ta hänsyn till alla rimliga, praktiskt genomförbara åtgärder som kan tänkas att mildra effekterna av beslutet. Verksamheten vid servicecentret för varmvalsad plåt påverkas inte av detta utan kommer även fortsättningsvis att vara baserad i Blackburn. För ytterligare information kontakta: Sue Evans, AvestaPolarit Distribution, 3 Credenda Road, West Bromwich Tel: +44 (0)121 543 1074 or +44 (0)7764 351 842 e-mail:sue.evans@avestapolarit.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/02/06/20030206BIT01110/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/02/06/20030206BIT01110/wkr0002.pdf